Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

Első hidrogénüzemű vonatok a Berlin-Brandenburg városi régióban


2022.06.27
Forrás: Siemens Mobility Hírek
¤ A Siemens Mobility hét kétkocsis üzemanyagcellás Mireo Plus H szerelvényt épít a Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) számára.

¤  A Heidekrautbahn dízelről hidrogénre való átállítása mintegy hárommillió kilóval csökkenti az éves CO₂-kibocsátást és 1,1 millió liter gázolajat takarít meg

¤  A Siemens Mobility számára ez az első hidrogén technológián alapuló vonatflottára vonatkozó megrendelés

¤  A hidrogénflotta 2024 őszén kerül átadásra. A tervek szerint a vonatok a Heidekrautbahn hálózaton (RB27) fognak üzemelni 2024 decemberétől

¤  A Siemens Mobilitynek adott megrendelés a szállítási szerződés teljes időtartamára kiterjedő szerviz és pótalkatrész-ellátási megállapodást (TSSSA) is tartalmaz

A Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) a Siemens Mobilityt bízta meg hét kétkocsis Mireo Plus H vonat szállításával a Heidekrautbahn hálózat részére (RB27) a Berlin-Brandenburg nagyvárosi régióban. Az üzemanyagcellás meghajtással és lítium-ion akkumulátorral felszerelt második generációs hidrogén vonat teljes CO₂-kibocsátásmentes mobilitást biztosít.

"Ma a vonatozás messze a leginkább klímabarát utazási mód. Arra pedig különösen büszkék vagyunk, hogy az első hidrogénüzemű vonatflottára kapott megrendelésünk lehetővé teszi a károsanyagkibocsátás-mentes vasúti közlekedést a nem villamosított útvonalakon is," - mondta Michael Peter, a Siemens Mobility világszintű vezetője.

"A Mireo Plus H járművünk egy új generációs hidrogénvonat, amely egyesíti az innovációt a fenntarthatósággal. Nagy hatótávolságának, fokozott gyorsulásának és a legmodernebb technológiának köszönhetően új mércét állít majd fel a nulla károsanyagkibocsátású személyszállításban."

"Büszkék vagyunk arra, hogy mi üzemeltethetjük a Heidekrautbahnt, az első olyan vasúti hálózatot a Berlin-Brandenburg régióban, amely hidrogén üzemanyagcellás vonatokat használ majd"  -mondta Detlef Bröcker, a Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) vezérigazgatója.

" A Siemens Mobility személyében a Niederbarnimer Eisenbahn tapasztalt és megbízható partnert tudhat maga mellett. A rendkívül innovatív hidrogénüzemű vonatok nemcsak környezetbarátak, hanem modern felszereltséggel és az utasaink igényeihez igazodó funkciókkal is rendelkeznek. Ezenkívül a gyártó közvetlen részvétele a vonatok karbantartásában kiemelt biztonságot jelent majd a vonatok rendelkezésre állása tekintetében. Egy technológiailag és ökológiailag korszerű vasút működtetésével aktívan támogatni kívánjuk az energia- és közlekedés-átállást, valamint vonzóbbá kívánjuk tenni a helyi tömegközlekedést az ingázó forgalom és a turizmus számára."

A Mireo Plus H egy rendkívül fejlett, második generációs hidrogén meghajtású vontatási rendszerrel rendelkező vonat 1,7 MW vontatási teljesítménnyel, amely akár 1,1 m/s2 gyorsulást és 160 km/h végsebességet biztosít. Ráadásul a vonatnak a legalacsonyabbak az életciklus-költségei a piacon és mindössze 15 perc alatt újratankolható. A Mireo energiatakarékos és környezetbarát kialakítása az önhordó, hegesztett és beépített könnyű alumínium konstrukción alapul.

A vonat továbbfejlesztett aerodinamikája, energiahatékony komponenseivel és elektromos rendszerének intelligens irányításával párosulva hozzájárul a károsanyagkibocsátás csökkentéséhez és a jobb erőforrás felhasználáshoz. 

A kétkocsis vonatok kényelmes és tágas belső térrel rendelkeznek. Az utasoknak ingyenes Wi-Fi, dinamikus, valós idejű utasinformációk, külön családi rész, valamint két többfunkciós terület áll a rendelkezésükre, ahol bőséges hely van babakocsik, kerekesszékek és akár tizenkét kerékpár számára is.

A motorkocsik mindkét oldalán három-három ajtó van, amelyek lehetővé teszik a kerekesszékes vagy babakocsis utasok számára a könnyebb le- és felszállást, még a mélyebben fekvő peronokon is. A kocsikban található új jelzőtáblák is elősegítik a gyors, egyszerű és mindenekelőtt akadálymentes utascserét. 

A Siemens Mobilitynek adott megrendelés tíz évre szóló szerviz és pótalkatrész ellátási szerződést (TSSSA) is tartalmaz 2034-ig. A Siemens Mobility ily módon biztosítja a vonatok rendelkezésre állását a szállítási szerződés teljes időtartama alatt. A szervíz szerződés nem csak az összes szükséges karbantartási, szervizelési és javítási tevékenység elvégzésére terjed ki, hanem azok folyamatos fejlesztésére, valamint a Heidekrautbahnon közlekedő vonatok ügyfélspecifikus használathoz való igazítására is.

A hidrogénüzemű vonatok használata a Heidekrautbahnon egy, a szövetségi kormány, valamint Berlin és Brandenburg tartományok által finanszírozott, tudományosan alátámasztott közös kísérleti projekt része. A projekt egy regionális, fenntartható hidrogén infrastruktúra kialakítására irányul, amely magában foglal egy hibrid erőművet és egy tartályrendszert is. A cél, hogy az RB27-es vonalon minden vonatközlekedés kizárólag zöld – azaz regeneratív és regionálisan termelt – energiával történjen. A dízelről hidrogénre való átállással a Heidekrautbahn mintegy hárommillió kilóval csökkenti éves CO₂ kibocsátását és 1,1 millió liter gázolajat takarít meg.

Az eredeti sajtóanyag elérhető itt: 
https://press.siemens.com/global/en/pressrelease/first-hydrogen-powered-trains-berlin-brandenburg-metropolitan-region   

www.siemens.hu   


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; Fém, gépipar ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Siemens


IpariCégek.hu: VÉTEL - ELADÁS ;
Ipari cégek ; Ipari hírek ; Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Cégből kiszállás ;
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?
Működő, vagyonnal rendelkező cégek eladását, vételét, több évtizedes gyakorlati tapasztalattal megvalósíthatjuk: Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ; Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ; Cégfejlesztés ;
¤ Cégből kiszállás ; Működő cég eladása ; Eladó fémipari cégek ;
¤ Híreink ; YouTube videó csatornánk hírei ;