Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

Új Opel Insignia: könnyebb, élénkebb, dinamikusabb


2016.11.23
Forrás: Opel, Hírek
¤ Akár 175 kilóval is könnyebb az elődmodellnél
¤ Testre szabott üléshelyzet és vezetőhely
¤ Mindig aktív a három-módú – „Standard“, „Sport“, „Tour“ – FlexRide-futómű
¤ Individuális „Sport“-mód, öntanuló szoftverrel

Rüsselsheim. Mindent beleadott az Opel az Insignia Grand Sportba, ami dinamikussá és élénkké tesz egy középkategóriájú limuzint! Elődjéhez képest 175 kilogrammot elérően lett könnyebb az új konstrukció, és ez jó hatással volt mind a vezethetőségére, mind a dinamikájára. Az atletikus autó 29 milliméterrel alacsonyabb a korábbinál, nyomtávja 11 milliméternyit szélesedett, jóval rövidebbek lettek a karosszéria túlnyúlásai, miközben a tengelytáv 92 millimétert nyúlt – ezáltal javult az egyenesfutás, és nagy sebességnél a stabilitás is. A továbbfejlesztett FlexRide-futómű automatikusan, illetve a választható „Standard“, „Sport“ és „Tour“ módnak megfelelően szabályozza a lengéscsillapítást, a kormányzást és a hajtást. Mindez a legendás Nürburgring északi pályáján tesztelhető legjobban, amelyet kifejezetten nehézzé tesz a változó útburkolat, illetve a kanyarok és egyenesek kombinációja. Valamennyi Opel ott kapja meg a végső csiszolást.

Csapatával és egyelőre még álcázott prototípusokkal épp oda utazott tesztelésre az Insignia főmérnöke, Andreas Zipser. A fejlesztők a 21 kilométeres „Zöld Pokolban” tökéletesítik a jármű finomhangolását.

Már ahogy beül az ember, érzi, hogy teljesen új fejlesztés az Insignia. Mintha összeforrna vezetőjével, remekül érezhető. Még azonos motorral is sokkal agilisabb lett“, örvend Zipser a gyors köridőknek.

A főmérnök kirobog az Insignia Grand Sporttal az északi körre. Egykettőre az útfogás határán hajt, a Brünnchennél besüllyed a rugózás, majd biztos kéz vezeti a kocsit az autóverseny-rajongók kedvelt Pflanzgartenjében. Gyorsan száguld az Opel új zászlóshajója, Zipser pedig élvezi a precíz, sebességfüggő kormányzást és a vezetőre hangolt belső teret, hiszen azáltal, hogy három centivel mélyebben ül, mint az elődmodellben, együtt van az autóval – a középkonzol jól megtámasztja, a műszerek feléje fordulnak, minden kapcsoló kézre esik. Szinte olyan az egész, mint egy verseny-túraautóban.

Eközben legjobb, ha a FlexRide-futómű „Sport“-módját használja a pilóta, mert így feszesebbek a lengéscsillapítók, direktebb a kormányzás és a gázvétel. Később avatkozik be a menetstabilizáló, nagyobb játékteret enged. Ha automatikus a váltómű, jobban kihúzatja a fokozatokat – teljesen sportra áll be az Insignia.

Hazafelé a Nürburgringről, az út jellegzetességeinek, kedvének és hangulatának megfelelően háromféle mód közül választhat a vezető:

· „Standard“: az automatikus vezérlés mindig a legjobb beállítást választja ki, a jármű érzékelőitől érkező információk alapján.

· „Tour“: komfortos futómű-hangolás, fogyasztáscsökkentő hajtómű-beállítások – ezzel lehet hosszú utakat lazán megtenni.

· „Sport“: fékezéskor kevésbé süllyed le az Insignia eleje, gyors kanyarodáskor jóval kisebb a karosszéria dőlése, és a kormány jobb visszajelzéseket ad az út állapotáról.

Mindhárom módban másodpercenként 500-szor, azaz percenként 30 ezerszer állítja a FlexRide-futómű a csillapítást elektro-hidraulikusan az útállapothoz és a menethelyzethez. „Sport“-állásban el is menthetők a kormányzás, a gázvétel és a csillapítás személyes preferenciái. Ráadásul a szoftver megtanulja a pilóta vezetési stílusát.

Az aktív futómű lelke az új ‚Drive Mode Control‘-szoftver: a szenzorjeleket és a beállításokat állandóan kiértékelve, az egyéni stílust felismerve optimalizálja az útfogást és az útfekvést”, magyarázza Zipser főmérnök.

Ha épp „Standard“-módban suhan az új Opel Insignia Grandsport, és utasai élvezik a temperamentumos kanyarvételeket, a gyorsításokból és lassulásokból felismeri a szoftver a dinamikus stílust, és egy pillanat alatt sportosra állítja a hajtó- és futóművet.

www.opel.hu  


NEWS: ; Autó, jármű, közlekedés ; Opel ; Ipari hírek

¤ ¤ ¤ ¤ ¤
VIDEÓINK:
- YouTube videó csatornánk hírei ,
Videók: Ipari.hu - www.ipari.hu ;

¤ ¤ ¤ ¤ ¤
Közvetítési honlapjainkról:
I.: EladóCégek.hu:
- EladóIpariCégek.hu : Kiemelt eladó ipari cégek ;
- Hogyan tudja jól eladni ipari cégét? ; - CégeladásBlog.hu ;
II.: Ipariingatlanok.hu:
- EladóIpariIngatlanok.hu : Kiemelt ingatlanok ;
- Részletes kereső : Ipari, Üzleti, Mezőgazdasági, Telek ingatlanok ;

IpariCégek.hu: Ipari cégek ; Ipari hírek . Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ; Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ; Cégből kiszállás ; Cégfejlesztés ;
Értéket fejlesztünk és értéket közvetítünk
Az Ön ipari cégének miben segíthetünk?


Oldaltérkép ; Kapcsolat ; Videók: Ipari.hu - www.ipari.hu ;