Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

Játék az élet a svéd faiparban


2017.08.17
Forrás: Scania, Sajtóközlemény
A Hiab HiVisionnel megjelenített daruja a videojátékok során alkalmazott technológiát csempészi be a faiparba.

Kora reggeli munkakezdés a Lecab kereskedésében, Karlstadban, a közép-svédországi Värmland megyében, ahol Mattias Johansson épp most lát neki a munkának.

Első pillantásra úgy tűnhet, hogy Johansson R 730-asa ugyanolyan, mint az összes többi rönkszállító Scania – V8-as logó a jármű elején, daru a hátulján, a végében a rakonca –, de közelebbről szemügyre véve látható, hogy a tehergépkocsi új technológiával van ellátva.

Johansson – aki a Kjell & Aste Larsson szállítmányozó cég alkalmazottja Molkomban – a kereskedést elhagyva, majd északra tartva Skattkärr városához közel letér a főútról és dél felé veszi az irányt egy földúton, ahol a jármű felveri a port, miközben erdőségek, farmok és vasúti pályák mellett halad el.

Külső szemlélőként úgy találhatjuk, hogy a daru működése valódi varázslat, ahogyan az úttest melletti faanyaggal feltölti a járművet. 30 perccel később Johansson leveszi a fejéről a VR szemüveget, és ezzel be is fejezte a munkát. Ahogy a daru visszaáll kiinduló pozíciójába, Johansson felveszi a távvezérlőt, és az ExTe-től származó Com 90 technológiával biztosítja a rakoncákat és a rakományt. Mindezt a folyamatot úgy végezte el, hogy közben el sem kellett hagyni a légkondicionált fülkét.

Azt is gondolhatnánk, hogy az alacsony haszonnal dolgozó vállalatban az ilyen digitális technológia használata túlzás, de Johansson kitart amellett, hogy ennek használatával a daru és a rakoncák időt, pénzt és súlyt takarítanak meg a hagyományosabb alternatívákhoz képest. „Ez a daru 25–30 ezer svéd koronával olcsóbb, mint egy hagyományos, mert egy daru kabin körülbelül ennyibe kerül” – magyarázza Johansson. És ami a súlyt illeti? „Ezzel a rendszerrel 400 kg-ot takarítunk meg, ami annyit jelent, hogy 400 kg-mal többel rakodhatjuk meg a járművünket.”

A súly- és költségmegtakarítás mellett Johansson még azt is mondja, hogy az ExTe rakoncákkal időt lehet megspórolni a betöltés és kirakodás során, mivel egy gomb megnyomásával tudja biztosítani a rakomány.

Johanssonnak nem telt túl sok idejébe megtanulni az ilyen típusú járművet kezelni. „5–6 hét múlva azt éreztem, hogy ráéreztem” – magyarázza, habár egy mosoly is ül ki az arcára. „Minden nap tanulok valami újat.” A tehergépjárművel végzett munka teljesen rutinszerűen normálisnak tűnik, viszont amint megérkezünk az első rakodási pontra, világossá válik, hogy Johansson teherautója különbözik a többitől. Míg a legtöbb járművezető kiszállna a fülkéből, hogy a tehergépjármű hátuljához menjen, addig Johansson a joystick-kal felszerelt utasülésbe csúszik, és egy virtuális valóságot ábrázoló VR szemüveget tesz a fejére.

A VR szemüveg a játék során rendszerint egy virtuális világba kalauzolja el használóját, de Johansson esetében a virtuális darufülkébe, ami egy úgymond daruval felszerelt kamerarendszer, ami panoráma képet ad magáról a daruról és a környezetéről, annál is magasabb szemszögből, mint ami egy hagyományos darufülkéből lenne látható.

A Scaniáról
A Scania a világ vezető nehéztehergépkocsi-, autóbusz-, hajómotor- és iparimotor-gyártói közé tartozik. A vállalat tevékenységében a termékek mellett egyre nagyobb részarányt képviselnek a pénzügyi és egyéb szolgáltatások, amelyek költséghatékony szállítmányozási megoldásokat és maximális üzemidőt biztosítanak a Scania ügyfeleinek. A Scania több mint 44 ezer alkalmazottal mintegy száz országban van jelen. A kutatás és fejlesztés jellemzően Svédországban összpontosul, míg a termelés Európában és Dél-Amerikában folyik, az alkatrészek és komplett járművek gyártásának világméretű megosztásának lehetősége mellett. A 2015-ös évben a vállalat értékesítési árbevétele meghaladta a 94,8 milliárd svéd koronát, míg üzemi eredménye 9,6 milliárd svéd koronát tett ki.

www.scania.hu  


NEWS: ; Autó, jármű, közlekedés ; Munkagép ; IT, informatika ; Fém, gépipar ; Fa, papír, nyomdaipar ; Logisztika ; Ipari hírek ; Business ; Scania

¤ ¤ ¤ ¤ ¤
VIDEÓINK:
- YouTube videó csatornánk hírei ,
Videók: Ipari.hu - www.ipari.hu ;

¤ ¤ ¤ ¤ ¤
Közvetítési honlapjainkról:
I.: EladóCégek.hu:
- EladóIpariCégek.hu : Kiemelt eladó ipari cégek ;
- Hogyan tudja jól eladni ipari cégét? ; - CégeladásBlog.hu ;
II.: Ipariingatlanok.hu:
- EladóIpariIngatlanok.hu : Kiemelt ingatlanok ;
- Részletes kereső : Ipari, Üzleti, Mezőgazdasági, Telek ingatlanok ;

IpariCégek.hu: Ipari cégek ; Ipari hírek . Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ; Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ; Cégből kiszállás ; Cégfejlesztés ;
Értéket fejlesztünk és értéket közvetítünk
Az Ön ipari cégének miben segíthetünk?


Oldaltérkép ; Kapcsolat ; Videók: Ipari.hu - www.ipari.hu ;