Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

Különleges Malév-gép a 2B Terminálon!


2018.09.24
Forrás: Budapest Airport, Hírek
Hihetetlen látvány fogadja azokat az utasokat, akik ezekben a napokban utaznak a Budapest Airport 2B Termináljáról: az új utasmólónál egy hibátlan Malév-festésű Tupoljev Tu-154B2 típusú repülőgép áll az egyik utashídon.

A különös látvány nem érzéki csalódás; az Aeropark a nemrégiben felújított repülőgépet oktatási célból kölcsönadta a repülőtéri közösségnek.

A szóban forgó Tupoljev Tu-154-es a HA-LCA lajstromjelet viseli; ez volt az első, a repülőtéri zsargonban csak „nagyvasnak” becézett utasszállító repülőgéptípus, amely megjelent a Malév flottájában. Mindez 1973. szeptember 5.-én történt, vagyis a típus most ünnepli magyarországi pályafutásának 45. évfordulóját. A HA-LCA-t annak idején a Dr. Fülöp András főpilóta vezette személyzet hozta Magyarországra, így a múzeumi gépet néhány nappal ezelőtt átkeresztelték a legendás Malév-kapitány emlékére, és nevét a gép orrára festették.

A múzeumi Tu-154-est az elmúlt hónapokban az Aeropark által verbuvált önkéntesek festették vissza az eredeti színekre, míg a Lufthansa Technik a festőhangárt biztosította a munkához. A repülőgépből jelenleg hiányoznak a régi Kuznyecov NK-8-as típusú hajtóművek, ezek beszerzése folyamatban van. A Tu-154-es típusból már csak néhány „M”-változat repül a világon, elsősorban Oroszországban, Kínában és Észak-Koreában.

A veterán Malév-gép egészen váratlanul talált új szerepre a Budapest Airportnál, miután az Aeropark nagylelkűen kölcsönadta a gépet; a 2B oldali utasmólón az új utashidak üzemeltetését gyakorolják rajta a földi kiszolgálók. A veterán nagyvasat felvontatták az állóhelyre, és a Thyssen-Krupp cég által Spanyolországban gyártott mozgó utashidakkal a repülőtéri személyzet tagjai a dokkolást gyakorolják. Ez a megoldás mindenkinek előnyös, hiszen egyetlen légitársaság sem tud oktatási célokra repülőgépet kölcsönözni a flottájából, a múzeumi gépen viszont nyugodtan lehet gyakorolni. Nem utolsósorban pedig a különleges látvány az előtéren egyben reklámozza a ferihegyi szabadtéri repülőgép múzeum, az Aeropark szolgáltatásait és népszerű autóbuszos repülőtér látogatásait.

Nagyon hálásak vagyunk az Aeroparknak ezért a gesztusért, hiszen az utashídkezelőknek nagyon fontos, hogy a dokkolás minden részletét készség szinten elsajátíthassák. Egy-egy utasszállító repülőgép értéke milliárdokban mérhető, így ezen a területen nem lehet hibázni, csakis a sikeres gyakorlati vizsga után állhatnak szolgálatba a kollégák az új utashidakon” – hangsúlyozta Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója, majd hozzátette, hogy látványnak sem utolsó egy hibátlan, múzeumi minőségben felújított Malév-festésű gép megjelenése a repülőtéren.

Nem volt kérdéses számunkra, hogy ezt a Tupoljevet kölcsönadjuk a repülőtér számára, magam sem gondoltam volna, hogy az LC Aladár, ahogy mi hívjuk a lajstromjele alapján, még egyszer ott állhat a 2B Terminál előtt. Igazán jól sikerült a felújítás, jó volt a gépet a veterán Lada és Wartburg kiszolgáló kocsikkal együtt fotózni. További fotózási alkalmakat is tervezünk, autentikus helyszíneken, a repülésbarát közösség számára” – jelentette ki Somogyi-Tóth Gábor, az Aeropark igazgatója, aki negyven évet töltött el a repülőtéren, és a repülőtér-üzemeltetőtől vezérigazgató-helyetteseként vonult nyugdíjba.

A Tupoljev Tu-154B-2 változat érdekessége, hogy annak kifejlesztésében éppen a Dr. Fülöp András által vezetett csapat működött közre, szovjet mérnökökkel együtt, a Malév igényei szerint. Ez azt jelentette, hogy a gép robotpilótáját alkalmassá tették az ICAO II-es kategóriájú műszeres leszállító berendezés jeleinek vételére, valamint az eredetileg ötfős személyzetet három főre csökkentették. Korábban a Tu-154-es kabinjában kisebb brigádértekezletet lehetett volna tartani, hiszen a kapitány és az első tiszt mellett dolgozott még navigátor, rádiós tiszt és fedélzeti mérnök is. A B-2 változatban a pilóták javarészt átvették a navigálás és a rádiózás feladatát, de megmaradt harmadik tagnak a fedélzeti mérnök.

Az Aeropark Tu-154-ese várhatóan még néhány hétig látható lesz a 2B Terminál légi oldalán.

www.bud.hu  


NEWS ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - BUD


IpariCégek.hu: VÉTEL - ELADÁS ;
Ipari cégek ; Ipari hírek ; Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Cégből kiszállás ;
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?
Működő, vagyonnal rendelkező cégek eladását, vételét, több évtizedes gyakorlati tapasztalattal megvalósíthatjuk: Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ; Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ; Cégfejlesztés ;
¤ Cégből kiszállás ; Működő cég eladása ; Eladó fémipari cégek ;
¤ Híreink ; YouTube videó csatornánk hírei ;