Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

A Continental eredménye felülmúlta a történelmi mélyponton teljesítő piacot az idei második negyedévben


2020.08.10
Forrás: Continental, Hírek
¤ Világszinten 12,3 millió darab járművet gyártott a piac a második negyedévben (-45 százalék)
¤ Az organikus változás -40 százalék; az árbevétel 6,6 milliárd euró tett ki (2019. 2. negyedév: 11,3 milliárd euró)

¤  A megtisztított EBIT 634 millió euró (2019. 2. negyedév: 865 millió euró); a megtisztított árbevétel-arányos jövedelmezőség 9,6 százalék (2019. 2. negyedév: 7,7 százalék) 
¤  Nettó eredmény: 741 millió euró (2019. 2. negyedév: 485 millió euró)
¤  A fix költségek a második negyedévben több mint 400 millió euróval csökkentek 
¤  Dr. Elmar Degenhart elnök-vezérigazgató: „A járműipart a második világháború óta a legsúlyosabban érintő gazdasági válság mélypontján jobb eredményt tudtunk elérni a piaci átlagnál. Továbbra is szilárdan tartjuk a kitűzött céljainkat. Érzékelhető és gyors hatással jártak a kemény költségmegtakarítási lépéseink.
¤  A megtakarítási cél 2020-ra: a fix költségek több mint 5 százalékos és a beruházások több mint 25 százalékos csökkentése 
¤  A Continental továbbra is tartózkodik részletes előrejelzést adni a 2020-as üzleti évre

Budapest, 2020. augusztus 10. -  A Continental árbevétele és eredménye 2020 második negyedévében - a várakozásoknak megfelelően - jelentősen csökkent a koronavírus-járvány következtében. Ennek ellenére a Continental jobb eredményt tudott elérni a piac teljesítményénél. „Akkora járműipari visszaesésre, amekkorát most tapasztalhatunk, a második világháború vége óta nem volt példa. 2020 első és második negyedévében, azaz a járműipari világválság mélypontjának közepén Kínában, az Egyesült Államokban és Európában is jobb eredményt értünk el a piac teljesítményénél” – mondta el Dr. Elmar Degenhart, a Continental igazgatótanácsának elnöke a féléves eredmények ismertetésekor Hannoverben.

Ennek megfelelően a konszern árbevétele a második negyedévben 6,6 milliárd eurót tett ki (2019. 2. negyedév: 11,3 milliárd euró). A konszolidálás előtti módosításoktól és az árfolyamváltozásoktól megtisztítva mindez 40 százalékos csökkenést jelent. Ezzel egyidejűleg a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek előállítása világszinten az előzetes adatok szerint a második negyedévben közel 45 százalékkal, összesen 12,3 millió darabra csökkent (2019. 2. negyedév: 22,1 millió egység). A koronavírus-járvány miatti ideiglenes gyárbezárások miatt a második negyedéves gyártási eredmények az Európában előállított 2,0 millió egységgel (-63 százalék) és az Észak-Amerikában legyártott 1,3 millió járművel ( 69 százalék) meglehetősen gyengének tekinthetők. Ezzel szemben Kínában a járműgyártás az állami támogatási programoknak köszönhetően 9 százalékkal haladta meg az előző év értékét, így 5,9 millió személygépkocsi és könnyű haszongépjármű gördült le a gyártósorokról.
A korrigált működési eredmény a második negyedévben  634 millió euró volt (2019. 2. negyedév: 865 millió euró). Ez  9,6 százalékos korrigált árbevétel-arányos jövedelmezőségnek felel meg (2019. 2. negyedév: 7,7 százalék). A nettó eredmény  741 millió eurót tett ki (2019. 2. negyedév: 485 millió euró).

Épp az ilyen - nagy kihívásokkal járó - helyzetben mutatkozik meg, hogy a Continental jövőközpontú vállalat, amely jól felkészült a válságokra. Továbbra is szilárdan tartjuk a kitűzött céljainkat” – tette hozzá Degenhart. Elmondása szerint a Continental előnye a több lábon állás, a jelenlét több iparágban is – az ipari szegmensben, illetve  az elsőszerelésű és utánpótlás-abroncsok üzleti területén is. „Az elmúlt években következetesen fejlesztettük az ipari és a végfelhasználókkal kapcsolatos üzletágainkat. Ennek köszönhetően kevésbé vagyunk érzékenyek a járműipar hullámzó teljesítményére” – hangsúlyozta Degenhart. Ennek megfelelően a második negyedévben a Continental ipari és végfelhasználói területén elért eredmény 23 százalékkal csökkent, ami lényegesen erősebb teljesítmény a világszintű járműgyártáshoz viszonyítva, amely ugyanebben az időszakban 45 százalékkal esett vissza.

Fokozott költséggazdálkodás, kevesebb beruházás, csökkentett munkaidő

A váratlanul romló környezet miatt a Continental a második negyedévben 400 millió euróval csökkentette fix költségeit az előző év azonos időszakához képest. A vállalat jó úton halad annak eléréséhez, hogy az előző évhez képest éves szinten több mint 5 százalékkal lefaragja fix kiadási költségeket. „A mérlegadatokat illetőn rendkívül szilárd alapokon állunk, amihez hozzájárultak a késlekedés nélkül bevezetett megtakarítási intézkedéseink is. Érezékelhető és gyors hatással jártak a kemény költségmegtakarítási lépéseink. Ezzel növelni tudjuk mozgásterünket, és a megfelelő irányba haladunk” – szögezte le Degenhart.

2020 második negyedévében a Continental 448 millió euróra (2019. 2. negyedév: 785 millió  euró) csökkentette eszközökre és szoftverekre fordított tőkeberuházásait. A megtakarításhoz valamennyi üzleti terület hozzájárult. Ennek megfelelően a beruházási mutató az egyidejűleg nagy mértékben visszaesett árbevétel ellenére 6,8 százalékra csökkent az előző év hasonló időszakában elért 7,0 százalék után. Az egész évre nézve a vállalat egy negyeddel kívánja csökkenteni beruházásait az előző évhez képest. Az első negyedév végén a Continental a beruházások tekintetében elérni kívánt megtakarítási célt 20 százaléknál magasabbra tervezte. 
A kutatás-fejlesztésre fordított tőkeberuházások a második negyedévben 809 millió eurót tettek ki (2019. 2. negyedév: 917 millió euró). A nagy mértékben visszaesett árbevétel miatt a mutató 12,2 százalékra növekedett az előző év hasonló időszakában elért 8,1 százalék után.
Június elejétől a Continental valamennyi gyára újra megkezdte a termelést az egész világon. Mindazonáltal egyes régiókban a mindennapi életre továbbra is korlátozások érvényesek a koronavírus-járvány miatt. Az egész világon megfigyelhető, jelentősen lecsökkent keresletnek megfelelően egyes gyárak kihasználtsága jóval elmarad a válság előtti szinttől. A járványhelyzet további alakulásától és következményeitől függően elképzelhető, hogy a vállalat egyes gyáraiban átmenetileg újra a termelés módosítására kényszerül. Jelenleg világszinten az összes munkatárs közel 25 százaléka csökkentett munkaidőben dolgozik. Júniusban Németországban mintegy 30.000 munkatárs dolgozott csökkentett óraszámban, átlagosan 5 nappal kevesebbet a hónapban.

A gazdasági bizonytalanság miatt továbbra sincs részletes előrejelzés

Amint azt a vállalat a július közepén rendezett közgyűlésen is bejelentette, a Continental kihívásokkal teli piaci környezettel számol 2020 harmadik negyedévére, bár a legyártott autók növekvő száma magasabb árbevételre enged következtetni, mint 2020 második negyedévében. Ennek ellenére az árbevétel várhatóan elmarad a 2019 harmadik negyedévében elért bevételtől. 
A gazdasági bizonytalanságok továbbra is jelentősek maradnak. Bár a Continental csoport üzleti fejlesztése javult a második negyedév során, a gazdasági környezetet a továbbra is jelen lévő koronavírus-járvány miatt továbbra is rendkívüli bizonytalanságok jellemzik. Ezért továbbra is nehéz felmérni a termelésre, az ellátási láncokra és a keresletre hatással lévő lehetséges további negatív következményeket. Ezért a Continental egyelőre tartózkodik a teljes 2020-as évre adott előrejelzés kiadásától. Az egész évet tekintve azonban a DAX- on jegyzett vállalat azzal számol, hogy mind az értékesítés és az árbevétel, mind a korrigált EBIT érezhetően az előző év értéke alatt fog maradni. A 2020-as eredménycsökkenés előreláthatólag a szabad készpénzállomány jelentős csökkenéséhez fog vezetni az előző évvel összehasonlítva.
2020 harmadik negyedévére a Continental az előző év megfelelő negyedévével összehasonlítva világszinten a járműgyártás  10 20 százalékos csökkenését várja. 2020 egészére a piacfigyelők jelenlegi becslései kevesebb mint 70 millió jármű előállítását jósolják, ami több mint 20 százalékos csökkenésnek felelne meg az előző évhez képest (2019: 89 millió jármű).

A pénzeszközök rendkívül magas szinten; jelentősen visszafogott beruházások

2020 második negyedévében a felvásárlások és üzletrész-értékesítések előtti szabad cash flow -1,8 milliárd eurót tett ki (2019. 2. negyedév: -29 millió euró). „A második negyedév negatív szabad cash flow értéke a közvetlen következménye a koronavírus-járvány miatti jelentős piaci csökkenésnek” – fejtette ki Wolfgang Schäfer, a Continental pénzügyekért felelős igazgatótanácsi tagja. A visszaesés lényegében az előző év azonos időszakával összehasonlítva csökkenést jelentő működési eredményre, valamint negatív működőtőke-hatásokra vezethető vissza. Ez utóbbiak az árbevételre a második negyedév utolsó heteiben jellemző volatilitásból adódnak, és a várakozások szerint a működés stabillá válása esetén újra semlegesítődnek. A második negyedév fordulónapján a Continental 10,1 milliárd eurós pénzeszközökkel rendelkezett (2020. március: 6,8 milliárd euró). Májusban és júniusban a Continental három kötvényt bocsátott ki összesen 2,1 milliárd eurót meghaladó volumenben, emellett a fő bankjainál 3 milliárd euróra növelte hitelkeretét.

A Continental szuperszámítógéppel gyorsítja fel a mesterséges intelligencia fejlesztését

A járműgyártás jelenleg csökkenő tendenciát mutat, azonban a járműipar átalakulása változatlanul tovább halad. Egyfelől következetesen folytatnunk kell a költségek csökkentését, másfelől célzottan az új technológiák fejlesztésére kell koncentrálnunk beruházásainkat” - hangsúlyozta Degenhart. Példát jelentenek erre a vezetőt támogató asszisztensrendszerek, amelyek terén a Continental hosszú ideje a piacvezetők egyike, folyamatosan tovább erősítve pozícióit.
Ennek jegyében a technológiai vállalat múlt héten bejelentette, hogy 2020 eleje óta a jövő technológiáinak fejlesztését a járműiparban egyedülálló szuperszámítógéppel gyorsítja fel. A Continental világszerte megtalálható irodáiból a fejlesztők igénybe vehetik mind a számítógép-klaszter számítási teljesítményét, mind a rendkívül komplex és hatalmas adatmennyiségekkel működő fejlesztésekhez szükséges tárhelyét. Ezek közé tartoznak különösen a mesterséges intelligencia témaköréhez kapcsolódó fejlesztések. Mesterséges intelligencia szükséges például a jövő olyan iránymutató technológiáinak fejlesztéséhez, mint az asszisztensekkel segített vezetés, illetve az automatizált rendszerek és az önvezető autók. A világ legnagyobb teljesítményű számítógéprendszereinek aktuális 500-as listáján a Continental új szuperszámítógépe az első helyet foglalja el a járműiparon belül. Ezzel a Continental felgyorsítja a technológia terén piacvezető fejlesztéseit, nyomatékosítva egyúttal a szoftverek és a digitális kommunikáció, valamint a rendszerarchitektúrák terén meglévő kulcskompetenciáit.

A szoftverek jelentik az oxigént az ipar számára. Ezen a téren továbbra is kimagasló, nyereséget hozó növekedéssel számolunk. Ennek oka, hogy a járművek egyre több funkcióval fognak rendelkezni” – fejtette ki meggyőződését Degenhart. Ezzel nő a számítógépes programok általi értékteremtés mértéke is, ami évente két számjegyű százalékos növekedést mutat fel. „Erre a több mint 20.000 szoftver- és IT-specialistával rendelkező meghatározó szoftverfejlesztőként a lehető legjobban felkészültünk” - tette hozzá.
A Continental például a nagy teljesítményű számítógépek, a modern járművek digitális szívének fejlesztésével - az autók adott modellsorozatának időtartamára számítva - már ma 3 milliárd eurót meghaladó árbevételt biztosított magának. A vállalat egyetlen ügyfele számára előreláthatólag 2022-ig több mint 2,5 millió ilyen kompakt, nagy teljesítményű számítógépet fog szállítani. Ezzel a Continental ezen a területen az iparág vezető vállalatai közé tartozik. A cég a Volkswagen számára nemrég különösen nagy teljesítményű járműszervert fejlesztett. Az  InCar-Application-Server (ICAS1) a VW ID modellsorozatának új elektromos járművei számára a jármű nagyfokú digitális integrációját teszi lehetővé, például a biztonsági frissítések vezeték nélküli, gyors és biztonságos telepítését. 2022-ig a Continental több mint tíz további hasonló projekttel számol.

Koronavírushíd: innovatív utak a versenyképesség és a foglalkoztatottság biztosításához

A járműipar átalakulása és a koronavírus-járvány leküzdése mindannyiunk számára hatalmas kihívást jelent. Mindezek együttesen messzemenő változásokat eredményeznek - a Continentalnál is. Ezeket a munkavállalókkal együtt alakítjuk ki, olyan kiegyensúlyozott, tisztességes, az értékeinket szem előtt tartó megoldásokat keresve, amelyek erősítik innovációs képességünket, egyúttal életképességünket, mint vállalat” - fejtette ki Dr. Ariane Reinhart, a Continental emberi kapcsolatokért felelős igazgatótanácsi tagja. „Megértjük a munkavállalóink körében megjelenő bizonytalanságot, illetve azt is, hogy néhányan közülük aggódnak munkahelyükért. Azonban éppen a válság idején kell kihasználnunk a jövővel kapcsolatos esélyeinket. Ehhez a munkavállalói képviseletekkel kötött átfogó megállapodások és az érintett telephelyeinkre vonatkozó egyedi megoldások kombinációja szükséges” - tette hozzá. Elmondása szerint jelenleg olyan „koronavírushíd” kiépítésén dolgoznak, amely innovatív megközelítésekkel segít abban, hogy a vállalat képes legyen a több száz millió eurós költségszakadék áthidalására, és mindeközben a foglalkoztatás és a versenyképesség lehető legnagyobb mértékű biztosítására. „A munkaidő csökkentése ésszerű megközelítés a termelés biztosításához, a foglalkoztatási perspektívák megőrzéséhez és azok képzések útján történő bővítéséhez. A felszabaduló időt célzottan képzésekre, továbbképzésekre kellene hasznosítani. Ez növeli az egyes dolgozók munkavállalási képességét is” – tette hozzá.

A nem járműipari üzletág a második negyedévben nagyobb fejlődést ért el

Az Automotive Technologies üzletág árbevétele 2,6 milliárd euró volt (2019. 2. negyedév: 4,8 milliárd euró), a korrigált árbevétel-arányos jövedelmezőség pedig  18,1 százalék lett (2019. 2. negyedév: 6,1 százalék). Az árbevételek alakulása  45,6 százalékot tett ki.
A Rubber Technologies üzletág 3,0 milliárd eurós árbevételt (2019. 2. negyedév: 4,5 milliárd euró) és 1,2 százalékos korrigált árbevétel-arányos jövedelmezőséget ért el (2019. 2. negyedév: 11,9 százalék). Az árbevételek alakulása így -33,1 százalék lett.
A Powertrain Technologies üzletág 1,1 milliárd eurós árbevételről (2019. 2. negyedév: 2,0 milliárd euró) és -16,3 százalékos korrigált árbevétel-arányos jövedelmezőségről adott számot (2019. 2. negyedév: 3,7 százalék). Az árbevételek alakulása ennek alapján  40,8 százalék lett.

www.continental.hu  


Cégfelvásárlás, cégeladás ; NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Önvezető, automatizált járművezetés, ; Munkagép, haszongép ; Robot, automatika, automata ; AI, MI, Mesterséges intelligencia ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Internet, IoT, felhő ; Fém, gépipar ; - Continental


IpariCégek.hu: VÉTEL - ELADÁS ;
Ipari cégek ; Ipari hírek ; Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Cégből kiszállás ;
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?
Működő, vagyonnal rendelkező cégek eladását, vételét, több évtizedes gyakorlati tapasztalattal megvalósíthatjuk: Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ; Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ; Cégfejlesztés ;
¤ Cégből kiszállás ; Működő cég eladása ; Eladó fémipari cégek ;
¤ Híreink ; YouTube videó csatornánk hírei ;