Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

Vízi sportok: így kell berakodni az autójába


2020.08.07
Forrás: Porsche Hungaria, Seat Sajtóközlemény
- Itt van a nyár, a vízi sportok ideje, amelyek gyakran különleges felszereléseket igényelnek, és amelyeket biztonságosan kell bepakolni az autójába.

- A felszerelések csomagtartóba helyezése, a rakomány megfelelő rögzítése és szükség esetén a tetőcsomagtartó használata, a legfontosabb ötletek a felszerelések biztonságos szállításához.
- Az új SEAT Leon Kombi tágas csomagtartójának és az autó hosszának köszönhetően ideális választás a búvár- és az állószörf, a SUP felszerelések szállításához.

Martorell/Budapest, 2020. augusztus 7.– A nyár közeledtével előtérbe kerülnek a vízi sportok.  Ezek közül sok, így például a búvárkodás vagy az állószörfölés (SUP), speciális felszerelést igényel, melyeket az utasok személyi biztonságának veszélyeztetése nélkül kell szállítani az autóban. "A több, mint három méter hosszú lapátszörf deszka nagy mérete, és a csomagtartóban az összes búvárfelszereléshez rendelkezésre álló hely szűkössége két hátrányt is jelent, amikor az ember a tengerpartra akar menni" - mondja Mariona Gea, aki rendszeresen álló szörfözik a Földközi-tengeren. Az alábbiakban hét tanácsot kínálunk arra, hogy az összes eszközét biztonságosan szállíthassa, és hogy egy, az úton felmerülő probléma ne rontsa el a szórakozását a tengerparton.

Jól átgondolt, megszervezett csomagtartó. Itt kell biztonságosan rögzíteni a búvárfelszerelést és a tartozékokat, valamint az állószörf eszközt.  Fontos a rakomány egyenletesen elosztása, hogy az ne befolyásolja a gépkocsi súlyát. A 620 liter tároló kapacitás miatt - ami a hátsó üléssor lehajtásakor 1.600 literre növelhető - az új SEAT Leon Kombi ideális autó mindenféle felszerelés szállítására. Ezen túl „a középső hátsó ülés kihajtható rekesze lehetővé teszi, hogy a lapátszörföt a csomagtérbe helyezze anélkül, hogy az egész üléssort le kellene hajtania” - hangsúlyozza Mariona.

A rakomány megfelelő rögzítése alapvető fontosságú. A balesetek elkerülése érdekében az evezőket és az oxigénpalackokat biztonságosan kell rögzíteni a csomagtartó belsejében. Az állószörf orrának előre kell néznie, és egy hevederrel azt a rögzítő füleknél a csomagtér mindkét oldalához rögzíteni kell.  Az oxigénpalackot le kell fektetni, merőlegesen az ülések vonalára úgy, hogy a palackok nem gurulgassanak a jármű mozgásával, és a palackot hevederekkel is rögzíteni kell.

Tegye a szörfdeszkát a tető csomagtartóra. Noha csábító lehet a szörföt az autóban szállítani, de ez nem biztonságos, és sokszor nem is oldható meg, mivel baleset esetén a szörf előre csapódhat a gépkocsiban. Mindezen túl, ha ezt bizonyos országokban, például Spanyolországban észlelik, akkor a bírság 80-200 eurót tehet ki. A szállítás legjobb módja a szörfdeszka megfelelő rögzítése a tetőcsomagtartón. „A deszkát a tőkesúllyal felfelé, a gépkocsi elülső része felé kell elhelyezni, hogy megakadályozzuk az autón a hátra és előre csúszkálást” - magyarázza Mariona. A deszka biztonságos rögzítéséhez, illetve a sérülések elkerülése érdekében ajánlatos olyan szörfdeszka kiegészítőt használni, mint amilyennel a SEAT rendelkezik, amely egyaránt rögzíthető a tetőcsomagtartóval rendelkező, vagy az a nélküli gépkocsikra is.

Ha szükséges, szereljen fel egy figyelmeztető jelzést. Az általános szabály az, hogy a tetőcsomagtartón lévő teher nem haladhatja meg a jármű hosszát. Autójának típusától függően azonban az állószörf deszka egy kissé kilóghat. Ebben az esetben csak az autó hátulján lóghat túl, és ki kell tenni a V-20 jelet. (piros-fehér csíkos tábla) a teher leghátsó pontján.  Az olyan autókon, mint a Leon Kombi vagy a SEAT Tarraco, amelyek több, mint négy és fél méter hosszúak, egy szörf deszka tökéletesen elfér a gépkocsi tetején, így nincs szükség jelzésre. "Ez előny a felfújható szörföket használóknak, mivel ezek anélkül szállíthatók, hogy minden alkalommal fel kellene őket fújni” - mondja Mariona.  

Ellenőrizze a gumiabroncsokat. Az autónál az összes hozzáadott súlyt figyelembe kell vennie. A jármű utasaival, a csomagtartó tartalmával, a 15 kilós, 10 literes oxigénpalackkal és a 10 kilós lapátszörf deszkával az abroncsnyomás megváltozhat.  Éppen ezért az első indulás előtt ellenőrizze a nyomást egy mérővel, és azt igazítsa a gépkocsi tényleges súlyához. A nyomás hiánya, vagy a túlnyomás defektet, vagy a rugók elhasználódását okozhatja.

Állítsa be a sebességet. Amint elindult, próbáljon meg állandó sebességet tartani, amely legyen alacsonyabb a megpakolt tetőcsomagtartóval. Kerülje a hirtelen gyorsulást vagy fékezést. Mariona arra figyelmeztet, hogy „amikor szörfdeszkát szállít a gépkocsi tetején, akkor az légellenállás miatt az orr gyakran kissé fel-le mozog”. Amennyiben a szörfdeszka sokat mozog, vagy az egyik oldalról a másikra billeg, akkor meg kell állnia egy biztonságos helyen, hogy a deszkát jobban kell rögzítse.

Tartson elegendő követési távolságot.  A hozzáadott súly befolyásolja a gépkocsi fékezési idejét, ezért fontos megnövelni a követési távolságot. Az adaptív sebességszabályozó (ACC) rendszerek, amelyek már széles körben jelen vannak a mai autókban, segítenek a vezetőnek abban, hogy a gépkocsi vezetését saját igényei és a forgalmi viszonyok szerint szabályozza.  A Leon Kombi és a SEAT Ateca 2020 új verziójában ezt a funkciót továbbfejlesztették az utazási segédprogrammal, amely lehetővé teszi a nyugodtabb vezetést az útjelző táblák előrejelzésével és a járművek közötti távolság fenntartásával.

A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2019-ben 574.100 gépkocsiját értékesítette világszerte.

A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen több mint 15.000 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza, Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca Csehországban, a Tarraco Németországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii electric, a SEAT első teljesen elektormos autója pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.

A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.

www.seat.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Seat ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás


IpariCégek.hu: VÉTEL - ELADÁS ;
Ipari cégek ; Ipari hírek ; Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Cégből kiszállás ;
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?
Működő, vagyonnal rendelkező cégek eladását, vételét, több évtizedes gyakorlati tapasztalattal megvalósíthatjuk: Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ; Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ; Cégfejlesztés ;
¤ Cégből kiszállás ; Működő cég eladása ; Eladó fémipari cégek ;
¤ Híreink ; YouTube videó csatornánk hírei ;