Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

Rönkfaúsztatás Scania DI16 motorral


2020.09.07
Forrás: Scania, Sajtóközlemény
Amikorra az idei szezon novemberben véget ér, addigra Reino Nurmi kapitány mintegy 450 ezer köbméter fát szállít már le a finnországi Saimaa-tavon az M/A Olli nevű hűséges vontatóhajójával.

Ez körülbelül nyolcezer tehergépkocsi rakományának felel meg. Reino Nurmi 46. szezonja során az Olli 16 literes Scania DI16 motorja több mint háromezer üzemórát működik majd. 

Az M/A Olli meglehetősen fürge és jól húz. Sekély helyeken is előnyös, ahol a hajóknak nem lehet nagy a merülésük” – mondta Reino Nurmi. 

Az 1960-as évekig a rönkfaúsztatás jelentette a rönkszállítás elsődleges módját Finnországban, amikor is csökkeni kezdett a népszerűsége, és ma már csak a Saimaa-tavon alkalmazzák. Azonban az úsztatás még mindig ésszerű választás, ugyanis a rönkszállítás legolcsóbb és messze a legkörnyezetkímélőbb módja. Magán a szállításon kívül a rönkök a vízben vannak a legkevésbé kitéve a kártékony rovaroknak. 

A rönkfaúsztatás napjaink korszerű fuvarozásának pontosan az ellentéte, ugyanis lassú, ráérős két kilométer/óra a sebessége. A rönköket általában az észak-karjalai és észak-szavóniai térségben veszik fel, ahonnan 450 kilométerrel messzebbre szállítják el ezeket sok nap alatt. A legnagyobb vontatott rakományegységek több mint 30 ezer köbméteresek, és több mint egy kilométer hosszan elnyúlva úsznak a vízen. 

„Arra törekszünk, hogy utanként több mint ezer köteget szállítsunk. Összehasonlításképpen egy tehergépkocsi általában három köteg rönköt visz.” 

Az Olli vontatta rakomány esetén a rönköket úgy kötegelik, hogy kilenc köteg mindig párhuzamosan mozogjon. Egy segédhajó pedig keskeny helyeken tolja, valamint segíti egyben tartani az úszó rakományt. 

Mindenre előre fel kell készülnünk” – mondta Reino Nurmi. „Figyeljük, hogy az időjárás-jelentés jósol-e erős szelet. Van néhány biztonságos megállóhelyünk, ahol kivárhatjuk, amíg lenyugszik az időjárás.

Reino Nurmi 1974-ben még egy papírgyárban dolgozott, ám nem igazán élvezte a munkáját. „A rönkúsztatásért felelős területi vezető a szomszéd szobában dolgozott, és átmentem megtudakolni, hogy kaphatnék-e tőle valamilyen munkát. Azt mondta, hogy egyetlen nyárra tud munkát biztosítani, tovább nem. Ez a nyár már igen régóta tart.” 

A Scaniáról 
A Scania a közlekedési megoldások világszinten is vezető szállítója. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel együtt élen járunk a fenntartható közlekedési rendszerre való átállásban. 2019-ben 91.700 tehergépkocsit, 7.800 autóbuszt és 10.200 ipari, illetve hajómotort szállítottunk ki ügyfeleinknek. Nettó értékesítési árbevételünk meghaladta a 152 milliárd svéd koronát, amelynek mintegy 20 százaléka a szolgáltatásokkal kapcsolatos. Az 1891-ben alapított Scania vállalat ma már több mint 100 országban tevékenykedik és körülbelül 51.000 főt foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés Svédországban összpontosul, ám Brazíliában és Indiában is működnek ágazatai. A termelés Európában, Latin-Amerikában és Ázsiában folyik, míg regionális termelőközpontok üzemelnek Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a TRATON SE vállalatcsoport része. 
További tájékoztatás: www.scania.hu
.   


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; - Scania ; Fém, gépipar ; Fa, bútor, papír, nyomdaipar


IpariCégek.hu: VÉTEL - ELADÁS ;
Ipari cégek ; Ipari hírek ; Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Cégből kiszállás ;
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?
Működő, vagyonnal rendelkező cégek eladását, vételét, több évtizedes gyakorlati tapasztalattal megvalósíthatjuk: Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ; Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ; Cégfejlesztés ;
¤ Cégből kiszállás ; Működő cég eladása ; Eladó fémipari cégek ;
¤ Híreink ; YouTube videó csatornánk hírei ;