Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

Új Euro 6d kipufogógáz-szabvány – Az Audi már átállította modellpalettáját


2021.01.19
Forrás: Porsche Hungaria, Audi Sajtóközlemény
- Az értékesítési program modelljei megfelelnek a szigorú határértékeknek
- Az Euro 6d szabvány a közúti RDE-tesztekre összpontosít
- A TDI-modellekben a Twindosing-technika mérsékli hatékonyan a nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátását

Ingolstadt/Budapest, 2021. január 19. – A 2021-es naptári év kezdetével az Audi az Euro 6d kipufogógáz-szabvány új szintjére állította át modellválasztékát, így jelenlegi értékesítési programjában szereplő minden gépkocsija megfelel az Euro 6d-ISC-FCM szabvány szigorú határértékeinek.

Az átállás valóságos szervezési remekmű a vállalat részéről. A kihívás abban állt, hogy a koronavírus-válság, valamint az azzal járó munkaidő- és termeléscsökkentés ellenére is optimálisan hasznosítsák az ingolstadti és a necksulmi tesztberendezések rendelkezésre álló kapacitásait. Jelenleg az eddigi kínálat messze túlnyomó része, összesen 193 modell rendelkezik már tanúsítvánnyal a kipufogógáz-szabvány új fokozata szerint, s az új év első hónapjaiban néhány új modell is követi ezeket. Modelleket nem törölnek a portfólióból az Euro 6d szabványra történő átállás során.

Széleskörű – A4 és A5 család összesen 58 motor/sebességváltó-változattal

Ebben az összefüggésben a különböző motor/sebességváltó-változatok (MGV) és az egyes karosszériakivitelek együttesét érti egy-egy modell alatt az engedélyező hatóság. Ez az adott modellsorozatban alkalmazott, motor és erőátvitel alkotta hajtásrendszert – például 2.0 TDI hétfokozatú S tronic sebességváltóval és quattro összkerékhajtással – foglalja magában, amely az egyes karosszériaváltozatokkal – Limousine, Sportback vagy Avant – alkot egy-egy önálló modellváltozatot (MGV). A széles választék jellemezte A4 és A5 család például összesen 58 motor/sebességváltó-változatot kínál.

Az Euro 6 károsanyag-kibocsátási szabvány az új autókra már 2015 elején hatályba lépett, s azóta a dízelmotorral szerelt személygépkocsikra 80, míg a benzinmotoros kivitelekre 60 milligramm/kilométer nitrogén-oxid-kibocsátási határérték vonatkozott. Az Európai Unió azonban minden új szinttel tovább szigorította a mérési eljárásokra, ciklusokra és folyamatokra, valamint a vizsgálati peremfeltételekre vonatkozó követelményeket. A 2021. január 1. óta minden új autóra érvényes, új Euro 6d-ISC-FCM fokozat még elődjénél is erőteljesebben összpontosít a Valós menetkörülmények közötti károsanyag-kibocsátásra (Real Driving Emissions; RDE), s a járműveknek immár ezen meghatározott feltételek mellett, a közúti forgalomban végzett tesztek során is meg kell felelniük a vonatkozó határértékeknek. Emellett a mérőberendezések tűrését 0,43-os megfelelőségi tényezővel veszik figyelembe, s az Euro 6d a Fedélzeti üzemanyagfogyasztás-mérő rendszert (On-Board Fuel Consumption Monitoring System) alkalmazását is előírja. Utóbbit az Audi szoftver formájában integrálta a motorszabályzó egységbe.

A technika – Twindosing-rendszer és különösen nagyméretű Otto-részecskeszűrő

Az Audi jelentős erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy modelljeinek mutatói minden körülmények között egyértelműen az új kibocsátási határértékek alatt maradjanak. A soros négyhengeres, illetve a V6-os dízelmotorokban egyaránt a Twindosing-technika bizonyult kulcsfontosságú tényezőnek, amit az Audi már 2020 folyamán fokozatosan vezetett be a keresztirányban beépített dízelmotorral hajtott kompakt, valamint a hathengeres középkategóriájú modellekben – például az Audi A3, A4, A5 és Q5 sorozatokban.

A benzinmotoros modellek esetében a főleg a hidegindítási fázisban keletkező szénrészecskék szűrője állt a középpontban. Az Audi már 2018 óta szereli fel benzinmotorjait Otto-részecskeszűrővel, amelyeket különösen nagyméretűre terveztek és akár 90 százalékkal is mérsékelhetik a részecskekibocsátást.

Az AUDI Csoport a prémiumszegmens egyik legsikeresebb személygépkocsi- és motorkerékpár-gyártója az Audi, Ducati és Lamborghini márkáival. A világ több mint 100 piacán van jelen, s 13 ország összesen 18 helyszínén termel. Az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalata többek között az Audi Sport GmbH (Neckarsulm/Németország), az Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Olaszország), valamint a Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Olaszország).

2019-ben az Audi Csoport összesen mintegy 1,845 millió Audi gépkocsiját szállította ki ügyfeleinek. A 2018-as év során az AUDI AG 59,2 milliárd euró forgalom mellett 4,7 milliárd euró működési eredményt ért el, s jelenleg világszerte mintegy 90 ezer főt foglalkoztat, közülük nagyjából 60 ezret Németországban. Az Audi új termékekre és a hosszútávon fenntartható technológiákra összpontosít, a jövő mobilitása szolgálatában.

www.audi.hu 


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Audi


IpariCégek.hu: VÉTEL - ELADÁS ;
Ipari cégek ; Ipari hírek ; Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Cégből kiszállás ;
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?
Működő, vagyonnal rendelkező cégek eladását, vételét, több évtizedes gyakorlati tapasztalattal megvalósíthatjuk: Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ; Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ; Cégfejlesztés ;
¤ Cégből kiszállás ; Működő cég eladása ; Eladó fémipari cégek ;
¤ Híreink ; YouTube videó csatornánk hírei ;