Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

Az e-kereskedelem fellendülésével a kisteherautók is egyre intelligensebbé válnak


2021.06.16
Forrás: MorphoCom - LeasePlan Sajtóinformáció
Tavaly világszerte havonta 22 milliárdos webshop-látogatottságot mértek

BUDAPEST, 2021. június 16. – A koronavírus-járvány hatására a globális e-kereskedelem népszerűsége az egekbe szökött: a webshopok havi 22 milliárd oldalletöltést mértek 2020-ban. Az elmúlt egy évben az emberek kivételesen nagy arányban vásároltak online alapvető élelmiszereket és kiegészítő termékeket. A fogyasztók várhatóan a jövőben is ragaszkodnak majd az internetes vásárlásokhoz, ezért minden eddiginél több kishaszongépjárműre (LCV) lesz szükség. Az online vásárlási boom miatt a haszonjárművek szegmensében lezajló gyors innováció intelligens és környezetbarát áruszállító járművek piaci bevezetését teszi lehetővé – derül ki a flottakezelésben piacvezető LeasePlan legújabb „What’s Next in LCVs” című tanulmányából. A kutatás áttekintést nyújt a kisteherautók és a házhozszállítás legújabb trendjeiről, beleértve a városi logisztikai központok megjelenését, a „big data” szerepét a hatékonyabb kiszállításokban, valamint az újgenerációs LCV-k technológiai fejlesztéseit. 

Hogyan alakítják a házhozszállítási szolgáltatások a kisteherautók piacát?

A vásárlás mára az egyik legnépszerűbb online tevékenységgé vált: a webshopos eladások értéke a becslések szerint 2021-ben elérheti a 6,54 billió amerikai dollárt. A házhozszállítási piac azonban nemcsak növekszik, hanem teljesen átalakul a kisteherautók innovációinak köszönhetően. Az alábbi három trend határozza meg az iparág fejlődését:

1. Ultraalacsony kibocsátású zónák 
A környezetbarát közlekedés kialakításában már több mint egy tucat nagyváros élen jár, köztük Koppenhága, Amszterdam, London, Párizs és Milánó. Azonban számos további európai város vezet be minden eddiginél több ún. ultraalacsony kibocsátású zónát (ultra-low emission zone – ULEZ) a belvárosi területeken, amelyeknek szigorú kormányzati előírásoknak kell megfelelniük. A tervek szerint néhány éven belül Budapesten is kitiltják majd a dízelautókat a belvárosból. Ez egyre inkább felkelti a vállalatok érdeklődését az elektromos kisteherautók iránt, és felgyorsítja az eLCV-technológiával kapcsolatos fejlesztéseket. A kiszállítócégek ugyanis nem kockáztathatják, hogy amiatt essenek el megrendelésektől, mert megfelelő jármű hiányában nem hajthatnak be ezekbe a zónákba. Bár a mai belső égésű motorral rendelkező kisteherautók „zöldebbek”, mint idősebb dízeles és benzines társaik, és egyelőre még behajthatnak a belvárosi kerületekbe, vitathatatlan, hogy az „ULEZ” zónák elterjedésével az eLCV-ké a jövő.

2. Helyi és fenntartható elosztóközpontok 
Az online vásárlások robbanásszerű növekedése, a helyi termékek iránt megnövekedett fogyasztói kereslet és a károsanyag-kibocsátás csökkentését sürgető intézkedések mind az áruszállítási logisztika fejlesztését ösztönzik. Ennek részeként új külvárosi elosztóközpontok jönnek létre, ahonnan a végső címre szállíthatók a termékek. Ezek a logisztikai központok lehetőséget biztosítanak az elektromos LCV-k töltésére és akár más szektorok e-kisteherautói számára is szervizpontként szolgálhatnak. 

3. Adatalapú, digitális alkalmazások az optimalizált kiszállítási folyamatért 
A kisáruszállító autók valós idejű adatai elengedhetetlenek a házhozszállítási folyamatok optimalizálásához. Éppen ezért az iparág vezető vállalatai egyre nagyobb arányban hasznosítják az LCV-k adatait, és megbízható előrejelzésekkel növelik profitabilitásukat, illetve versenyképességüket. Ez az egyik olyan módszer, amelyet más szektorban tevékenykedő kisteherautó-flottával rendelkező cégek is alkalmazhatnak.

Az újgenerációs LCV-k technológiai fejlesztései

Ma már számos olyan technológiai innováció elérhető a legtöbb gyártó kínálatában, amelyek biztonságosabbá, védettebbé és hatékonyabbá teszik a hagyományos kishaszongépjárműveket.

1. Biztonság
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint évente mintegy 1500 olyan személysérüléses közúti balesetet regisztrálnak, amelyeket teherszállító járművek okoznak. Ez a szám 2019-ben az összes baleset 8,8 százalékát tette ki. A baleseteket követő javítási munkák miatti kiesések jelentős kiadásokkal járnak a szállítócégek számára, ezért óriási nyomás nehezedik az autógyártókra a fejlesztéseik kapcsán. A fejlett LCV-k biztonsági funkciói a járművezetőket és a gyalogosokat egyaránt védik a balesetektől, ráadásul ezek jóvoltából könnyebben elkerülhetők a balesetekkel kapcsolatos költségek a vállalatok számára. A személyautókban megtalálható funkciókon túl a gyártók egyre inkább a kishaszongépjárművekre szabott egyedi technológiát fejlesztenek. Ilyenek például: 

•  Az autonóm vészfékező rendszerek, amelyek radart, lézeralapú távérzékelőket (LiDAR) vagy hagyományos kamerákat használnak a jármű közelében található veszélyek felderítésére.

•  Az oldalszél-stabilizáló, amely fedélzeti érzékelőkkel észleli, ha a gépkocsi az erős széllökések miatt keresztszélbe kerül, és automatikusan segít a vezetőnek sávban tartani a járművet. 

•  A vezetéstámogató rendszerek, többek között a sávkövető asszisztens, a visszagurulás-gátló rendszer, az adaptív sebességtartó automatika, az intelligens sebességasszisztens és az éberségfigyelő.

•  A vészhelyzeti vagy „kimenekítést segítő” QR-kódok, amelyek az üzemanyag-töltő sapkáján vagy az LCV B-oszlopain, azaz az első ajtók mögötti tartóoszlopokon találhatók. Ezek célja, hogy a segélyszolgálatok gyorsan átlássák a jármű műszaki elrendezését a mentés vagy a helyreállítás során.

2. Védelem
A védelmet szolgáló technológiák alkalmazása közvetlenül hatással lehet a vállalat eredményességére, hiszen csökkenti a lopás vagy a károk kockázatát, a biztosítási díjakat és a javítás, illetve a csere költségeit. A mai modern kisteherautókban már megtalálhatók ezek a technológiák: 

•  High-tech biztonsági rendszerek, beleértve a rendkívül érzékeny riasztókat, az akkumulátoros szirénákat és az indításgátlókat. 

•  Elektronikus GPS nyomkövetők az LCV pontos helyzetének meghatározására és lopás esetén a jármű távolról történő megállítására. 

•  Kameratechnológia a fedélzeti (dash cam) felvételek rögzítéséhez baleseti és biztosítási kárigények esetén.

3. Hatékonyság  
A kisteherautó-üzemeltetők számára a hatékonyság és az üzemidő maximalizálása elengedhetetlen az eredményes működéshez. Ezért az újgenerációs LCV-k olyan kulcsfontosságú újításokat kínálnak, amelyek megkönnyítik a flottamenedzserek, a vállalatok és járművezetők életét is:

•  A moduláris gördeszkaplatform-technológia lehetővé teszi az autó egyszerű testre szabását. Mivel az összes kritikus erőátviteli- és hajtáslánc-alkatrész lapos, téglalap alakú csomagolásban található (innen ered a „gördeszka” elnevezés), az autógyártók különböző karosszériákat helyezhetnek el a platform tetején. Így többféle LCV-konfigurációt lehet beállítani, speciális igényekre szabottan (pl. áruszállítás, orvosi felszerelések szállítása, takarítási szolgáltatások stb.).

•  A mechanikus járműhatékonysági megoldások közé tartozik például a továbbfejlesztett aerodinamika, amely előnyösen hat az üzemanyag-fogyasztásra, az elektromos meghajtású segédegységek (APU-k) pedig növelik az üzemidőt.

•  A jármű-karbantartási fejlesztések csökkentik az üzemanyag-fogyasztást és növelik az alkatrészek kopásállóságát, továbbá csökkentik a szükséges olajcserék számát. Ide tartoznak a gumiabroncsnyomás-érzékelők, a motor kopásának állapotát ellenőrző olajelemzés és a csúcstechnológiás kenőanyagok.

Ezekre az igényekre reagálva kínál kishaszongépjárműveket a vállalkozások számára a LeasePlan, amely flottájában az LCV-k aránya globális szinten 23 százalék. A hazai flotta rugalmas FlexiPlan konstrukciójában olyan népszerű modellek érhetők el, mint a Ford Transit L3H2, az Opel Vivaro Cargo Edition L és a Toyota Proace City Van.

A kisteherautók piacával kapcsolatos további információért és a teljes riportér itt elérhető:
https://www.leaseplan.com/corporate/news-and-media/newsroom/2021/19-04-2021  

A LeasePlanről  
A LeasePlan mintegy 1,9 millió autót üzemeltet több mint 30 országban. A több mint 50 éves tapasztalattal rendelkező vállalat küldetése, hogy ügyfelei számára a legmagasabb szintű, jövőálló flottaszolgáltatásokat nyújtsa, és rugalmasan biztosítson számukra bármilyen autót, bármikor és bárhol. Ezáltal az ügyfelek a saját tevékenységük fejlesztésére koncentrálhatnak.  

A LeasePlan két jelentős és bővülő piacon tölt be vezető szerepet: a LeasePlan üzletág keretében új autókat, mint szolgáltatást értékesít, CarNext üzletágával pedig a prémium minőségű, három-négyéves használt autók piacára koncentrál. A vállalat lízingtevékenysége a gépjárművek teljes életciklusára kiterjed a vásárlástól a finanszírozáson és üzemeltetésen át egészen a teljes körű szervizszolgáltatásig, amelyeket általában három-négyéves futamidejű szerződések keretében biztosít. A CarNext a legmegbízhatóbb használt autók teljes Európát lefedő digitális piactere, melynek segítségével bárki bármikor és bárhol könnyedén juthat a LeasePlan és partnerei flottáiból származó használt autókhoz. 

Az 1994-ben alapított LeasePlan Hungária Zrt. a LeasePlan Corporation NV csoport tagja, és Magyarországon a flottaüzemeltetés egyik vezető szakértője. További információért keresse fel a vállalat weboldalait: 
leaseplan.com   
autotartosberlet.hu   


NEWS ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Opel ; Munkagép, haszongép ; Robot, automatika, automata ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem


IpariCégek.hu: VÉTEL - ELADÁS ;
Ipari cégek ; Ipari hírek ; Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Cégből kiszállás ;
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?
Működő, vagyonnal rendelkező cégek eladását, vételét, több évtizedes gyakorlati tapasztalattal megvalósíthatjuk: Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ; Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ; Cégfejlesztés ;
¤ Cégből kiszállás ; Működő cég eladása ; Eladó fémipari cégek ;
¤ Híreink ; YouTube videó csatornánk hírei ;