Frissebb, modernebb és digitálisabb: jön az új Opel Mokka
• Látványos és letisztult: kifinomult Mokka-stílus, új Opel Blitz és jellegzetes LED fények
• Csúcstechnológiák: új infotainment rendszer természetes hangfelismeréssel, widget-ekkel, vezeték nélküli okostelefon-kapcsolattal, és nagyfelbontású 180 fokos képet szolgáltató tolatókamerával
• Az Opel Vizor vonalai az utastérben is megjelennek: új kormány és még letisztultabb középkonzol
• Villamosított: Opel Mokka Hybrid és Opel Mokka Electric
Az 1.2 l-es benzinmotoros Opel Mokka WLTP*1 ciklus szerinti vegyes értékei: fogyasztás 5.7 l/100 km, CO2 emisszió 129 g/km; CO2, címke: D.
Az Opel Mokka Hybrid WLTP1 ciklus szerinti vegyes értékei: fogyasztás 4.9 l/100 km, CO2, emisszió 110 g/km; címke: C.
Az Opel Mokka Electric WLTP1 ciklus szerinti vegyes értékei: fogyasztás 15.5-15,6 kWh/100 km, CO2 emisszió 0 g/km; CO2, címke: A.
Rüsselsheim. Modern, kompakt, és összetéveszthetetlenül stílusos – ez az Opel Mokka. A feltűnő és letisztult megjelenésű Mokka már piaci sláger, mostantól azonban még kívánatosabb kívül és belül egyaránt. Az új részletek kihangsúlyozzák a Mokka egyedi karakterét, ugyanakkor a frissítéssel az Opel, korábban csak magasabb kategóriákra jellemző felszereltségeket is bemutat az új Mokkában. Az újdonság magas hatásfokú, 100 kW (136 LE) teljesítményű benzinmotoros, 48 V-os könnyűhibrid és akkumulátoros-elektromos Mokka Electric változatban érkezik. Ez utóbbi 115 kW (156 LE) teljesítményű villanymotorral és akár 403 kilométeres hatótávolsággal (WLTP*2) lesz kapható.
“A Mokka már eddig is siker volt. Látványos, letisztult, és összetéveszthetetlen: markáns karakter, így messze kilóg az átlagból. Éppen ezért az Opel fejlesztői csak finoman módosították a megjelenését, új részletekkel és a friss Opel Blitz bevezetésével. Az utastér a külsőnél jelentősebben változott. A műszerfal még letisztultabb, mint volt és megjelentek rajta az orr Opel Vizor-jának vonalai is. Az új Mokka utasai már a fedélzeti infotainment rendszer legújabb generációjának szolgáltatásait élvezhetik.” Mondta Florian Huettl az Opel ügyvezetője.
Élesebb karakter: új Opel Blitz, új világítótestek és friss grafikai elemek
Határozott és letisztult vonalaival - és természetesen az Opel Vizor-ral - a Mokka már eddig is siker a piacokon. Nála jelent meg elsőször az Opel friss, karakteres márkaarculata, amely ma már valamennyi modell fontos formajegye. Ez a határozott formanyelv népszerű a vásárlók körében, éppen ezért az Opel formatervezői nem alakították át a Mokka megjelenésének alapjait, inkább annak formai erősségeit kihangsúlyozva tették frissebbé a vonalakat. Az Opel Blitz, az Opel Vizor márkaarc közepén, határozottá teszi a Mokka kiállását, egységbe foglalva az új emblémát és a fényszórókat. Akárcsak az új Opel Frontera esetében, jellegzetes szárnyformát rajzoló LED fények emelik ki az orrkép és a karosszéria hátulnézetének vonásait, feltűnővé téve a megjelenést.
Minden modellváltozaton fekete dizájn vonal fut végig a motorháztetőtől egészen az autó hátuljáig az oldalablakok vonala felett. A Mokka GS esetében az első-hátsó kerékjárati ívek burkolata is sportosan elegáns fekete. Az ajtók alsó részén az ablakok vonalára rímelő fényes fekete díszítés húzódik keresztül, miközben az Opel “Greenovation” jegyében, a Mokka Electric-hez különleges áramvonalas keréktárcsák is rendelhetők. Az áttervezett lökhárítók hatásosan csökkentik a légellenállást. Az új Mokka külső felületein sehol sem található króm.
Detox és Greenovation: az új Mokka utastere
Az új Opel Mokka utastere is környezettudatos felépítésű, hiszen minden anyaga tartalmaz újrahasznosított alapanyagot. A megjelenést a vizuális “detox” uralja: minden részlet lényegre törő, és az információk, jelzések is egyértelműek. Az új, alul és felül is lapított ívű kormány nem csak sportos, hanem az Opel Vizor-t is a beltérbe csempészi: közepén ott az új Blitz, vízszintes vonalai pedig az Opel Compass-t idézik.
A korábbinál letisztultabb középkonzol alapszíne matt ezüst, a fejlesztők, a korábban gombokkal kezelhető funkciók egy részét is a színes érintőképernyőbe integrálták. Így az utastér megjelenése friss, hangulata pedig a magasabb osztályokét idézi. A még megmaradt gombok - az elektromos kézifék kapcsolója, és a menetmód-választó a Mokka Electric és az automataváltós kivitelek középkonzolján - az új Opel Grandland-ből származnak.
Intelligens, ösztönös és személyre szabható: az új infotainment rendszer
Az új multimédiás és navigációval is felszerelt infotainment rendszer új szintre emeli a Mokka szolgáltatásait. A vezető előtti műszerfali kijelző képátlója immár 10 col, és az ezzel azonos méretű, színes középkonzoli képernyő is az alapfelszerelés része minden új Mokkában. Az utóbbi, a friss widget-ek révén a korábbinál még egyszerűbben kezelhető, pont úgy, mint egy okostelefon. A rendelhető navigációs rendszerrel a ‘Hey Opel’ vezényszóval aktiválható asszisztens is jár és mindkét kijelző megjelenése személyre szabható. A rendszer okostelefonja alapján azonosítja a vezetőt; a kapcsolat mindig vezeték nélküli. A központi képernyőn számos virtuális elérésiútvonal-rövidítés is beállítható.
A rendelhető navigációs rendszer online frissíthető és a Connected Navigation rendszerében a ChatGPT–n keresztül öntanuló is: az aktuális vezetői profilhoz igazodva ajánl úticélokat és útvonalakat is. A myOpel app-on keresztül az úticél és az útvonal is egyszerűen az autó rendszerére küldhető, a Mokka Electric infotainment-je pedig EV-központú navigációt kínálva feltűnteti az elérhető töltőhelyeket is. Az okostelefonok vezeték nélkül tölthetők az új Mokka utasterében, de a középkonzol USB-C csatlakozóján keresztül is csatlakoztathatók az autóhoz. A megrendelhető 180 fokos látószögű tolatókamera a legbonyolultabb parkolási manővereket is könnyen kivitelezhetővé teszi.
Egyszerű ajánlatok: kétféle villamosított hajtáslánc, kétféle felszereltség és két csomag
Az új Mokka éppolyan egyszerűen konfigurálható, amennyire letisztult megjelenésű. Kétféle felszereltséggel (Edition és GS) érkezik, ezek két további csomaggal alakíthatók a vevők ízlése szerint még tovább.
Az 1.2 l-es, magas hatásfokú benzinmotorral hajtott változat a belépő modell, de ezen kívül 48 V-os könnyűhibrid, és tisztán elektromos hajtáslánc is választható. A tisztán elektromos Mokka Electric 115 kW (156 LE) teljesítményű hajtásláncával és 54 kWh-s akkumulátorával akár 403 km-es, lokálisan emissziómentes hatótávolságra képes (WLTP2). A helytakarékos, az autó padlójába épített akkumulátor révén a Mokka Electric súlypontja alacsony, ami eleve jótékonyan hat az ívmeneti tulajdonságokra. A már közvetlenül az elindulás pillanatában elérhető 260 Nm-es forgatónyomatéki csúcs a kiemelkedően rugalmas viselkedés, a kiváló gyorsulás és így a nagyszerű vezetési élmény záloga is egyben.
A 48 V-os könnyűhibrid hajtású Mokka Hybrid hajtásában 100 kW-os (136 LE-s) 1.2 literes turbós benzinmotor, egy 21 kW (28 LE) teljesítményű villanymotor és egy új, villamosított szerkezetű hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó dolgozik együtt. Ez a hajtás - a tisztán benzinmotoros változathoz viszonyítva - jelentősen csökkenti a fogyasztást és vele a CO2 kibocsátást. Alacsony sebességeknél a Mokka Hybrid tisztán elektromos haladásra is képes.
[*1] Az értékek nem csak az autó hajtásrendszerének hatékonyságától függenek, hanem a használat módjától és számos egyéb tényezőtől is.
[*2] A WLTP ciklus alapján meghatározott értékek (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). A valós hatótáv nagymértékben függ az útvonaltól, a külső hőmérséklettől, a fűtés és a hűtés használatától, illetve annak módjától, és az utastér előhűtésének illetve előfűtésének használatától.
www.opel.hu
NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Opel ; Robot, automatika, automata ; AI, MI, Mesterséges intelligencia ; Radar, szenzor, ultrahang, érzékelő ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Internet, IoT, felhő ; Fém, gépipar ; Műanyag, gumi, üveg, szénszál ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem
IpariCégek.hu: VÉTEL - ELADÁS ;
Ipari cégek ; Ipari hírek ; Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Cégből kiszállás ;