Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

Közeleg a tél – ezek a gumiabroncs-tévhitek még mindig nem koptak ki a köztudatból


2025.10.08
Forrás: Influence Media, Continental Sajtóhír
• A Continental szakértője összegyűjtötte a leggyakoribb félreértéseket a biztonságos abroncsválasztásról az egyre hűvösebbre forduló időjárás kapcsán

•  Fontos tudni, hogy ahogy csökken a hőmérséklet, nemcsak a hó, hanem a hideg is indokolttá teszi a téli abroncsok használatát
•  A tévhitekkel ellentétben a négyévszakos gumiabroncsok megfelelő jelölés esetén teljes értékű alternatívát kínálnak a téli időszakban is
•  „A megfelelő abroncs kiválasztásánál a biztonság az első, ugyanakkor a helyes döntés hosszú távon meghálálja magát mind teljesítményben, mind élettartamban“ – mondja Menkó Illés, a Continental Hungaria Kft. műszaki szakértője

Budapest, 2025. október 8. – A biztonságos közlekedés egyik alapfeltétele a megfelelő állapotú és az évszakhoz illő gumiabroncsok kiválasztása. Különösen igaz ez a közelgő téli időszakra: ahogy csökken a hőmérséklet, egyre többen kezdenek el gondolkodni a gumiabroncsok cseréjén. Ilyenkor azonban a döntést sokszor nem a valós műszaki szempontok, hanem a széles körben elterjedt tévhitek és félreértések befolyásolják. A Continental szakértője arra hívja fel a figyelmet, hogy a helytelenül megválasztott vagy nem megfelelően használt abroncs mind a jármű teljesítményét, mind a közlekedésbiztonságot komolyan veszélyeztetheti. A vállalat éppen ezért összegyűjtötte azt az öt leggyakoribb tévhitet, amelyekkel minden autós találkozhat – különösen most, a téli mínuszok közeledtével:

1. Csak hóban kellenek a téli gumiabroncsok
Sokan még mindig úgy gondolják, hogy a téli abroncsok használata csak havas útviszonyok között fontos. Valójában a hőmérséklet a döntő tényező: 7 °C alatt a nyári abroncs anyaga megkeményedik, elveszíti rugalmasságát, és nem képes az útfelülethez megfelelően tapadni. Ennek következménye a meghosszabbodó fékút és a gyengébb irányíthatóság – tehát nemcsak a hó, hanem a hideg is indokolja a gumicserét.

2. Nem gond, ha nyáron is fent hagytuk a téli abroncsot 
Bár kényelmes megoldásnak tűnik, a téli gumi nyári használata jelentősen rontja az abroncs teljesítményét. A magas hőmérséklet hatására a téli keverék túlzottan felmelegszik és idővel elöregszik, így a következő télen már nem biztosít megfelelő tapadást. Emellett a fékút is meghosszabbodik, a gördülési ellenállás nő és a fogyasztás is kedvezőtlenebb lesz.

3. Csak a legfrissebb gyártású gumiabroncsot érdemes megvenni
Sokan keresik a frissen gyártott abroncsokat, pedig a gyártási idő nem befolyásolja a minőséget. A gumiabroncs 3 éves koráig frissnek, 5 éves koráig pedig újnak számít, ha megfelelően tárolták. Egy 1-2 éves abroncs minden paraméterében megegyezik azzal, ami épp most gördült le a gyártósorról. A legfontosabb, hogy megbízható forrásból származó, helyesen tárolt terméket válasszunk.

4. Az M+S jelölés automatikusan négyévszakos abroncsot jelent
Fontos leszögezni: az M+S (mud & snow) jelöléstől nem lesz egy abroncs sem téli, sem négyévszakos. Ahhoz, hogy egy gumiabroncs téli besorolást kapjon, a 3PMSF (három hegycsúcs hópehellyel) szimbólumnak is szerepelnie kell rajta. A Continental minden négyévszakos abroncsa viseli mindkét jelölést, így teljes értékű téli gumiabroncsként is használhatók, még azokban az országokban is, ahol a téli abroncs kötelező.

5. Négyévszakos abroncsokkal Ausztriába tabu
Szintén gyakori félreértés. Azonban, ha a négyévszakos abroncson mind az M+S, mind a 3PMSF (három hegycsúcs hópehellyel) jelölés megtalálható, akkor azt a hatóságok téli abroncsként is elfogadják. Tehát az ilyen abroncsokkal Ausztriában és más, téli gumiabroncs használatát előíró országokban is teljes biztonsággal közlekedhetünk, büntetést sem fogunk kapni.

„A téli felkészülés minden évben jó alkalom arra, hogy tudatosítsuk: az abroncs az egyetlen pont, ahol az autó érintkezik az úttal, vagyis minden fékezés, kanyarodás és gyorsítás itt dől el. A helyes abroncsválasztás ezért nem csupán műszaki kérdés, hanem a biztonságos közlekedés kulcsa is. A tévhitek gyakran ahhoz vezetnek, hogy a sofőrök kompromisszumokat kötnek – pedig a helyes döntés hosszú távon meghálálja magát mind teljesítményben, mind élettartamban, sőt, üzemanyag-fogyasztásban is” – fogalmaz Menkó Illés, a Continental Hungaria Kft. műszaki szakértője.

A Continental-ról
Continental a világ egyik vezető gumiabroncs-gyártója és iparági szakértője. A vállalatot 1871-ben alapították, 2024-ben 39,7 milliárd euró árbevételt ért el, és jelenleg mintegy 95.000 munkatársat foglalkoztat 54 országban és piacon.

A Tires üzleti szektor gumiabroncs-megoldásai biztonságosabbá, intelligensebbé és fenntarthatóbbá teszik a mobilitást. Prémium portfóliója személy-, teher- és autóbusz-abroncsokat, kétkerekűekhez és speciális járművekhez gyártott abroncsokat, valamint flották és gumiabroncs-kereskedők számára nyújtott intelligens megoldásokat és szolgáltatásokat foglal magában. A Continental a világ egyik legnagyobb gumiabroncs-gyártójaként több, mint 150 éve nyújt kiemelkedő teljesítményt. A Tires üzleti szektor 2024-ben 13,9 milliárd euró árbevételt ért el. A Continental gumiabroncs-divíziója világszerte több, mint 57.000 munkatársat foglalkoztat, és 20 gyártó-, valamint 16 fejlesztési telephellyel rendelkezik.

www.continental.hu  


NEWS ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Internet, IoT, felhő ; Fém, gépipar ; Műanyag, gumi, üveg, szénszál ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Continental


MEGVÁSÁROLHATÓ: *Gál József: Hogyan add el a cégedet?*, *Gál József: Cégből kiszállás - Cselekvési terv* a Writes.hu írói honlapon.
IpariCégek.hu: VÉTEL - ELADÁS ; Cégből kiszállás ;

Ipari cégek ; Ipari hírek ; Kapcsolat ;