Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

Dinamikus, tágas, innovatív és megfizethető


2017.03.23
Forrás: Opel, Hírek
Rüsselsheim. Extrém jó formában van a teljesen új Opel Insignia: sportosan-elegáns egy nagy kupé stílusában, új felépítésének köszönhetően megalkuvást nem ismerően tágas, ahogy egy zászlóshajóhoz illik, így aztán garantált az örömautózás...

¤  Sportos, áramvonalas elegancia a Monza Concept stílusában
¤  A Grand Sport 175 kilóval lett könnyebb, a Sports Tourer kétszázzal
¤  Elődjéhez képest 130 literrel nőtt a kombi poggyásztere
¤  Örömszerző menetdinamika, Torque Vectoring összkerékhajtás
¤  Vakítás nélkül ragyog a következő generációs IntelliLux LED® mátrixvilágítás
¤  Biztosra megy az aktív sávtartó-asszisztens, a vészfékezés és a 360 fokos kamera
¤  Wellness az AGR-minősítésű ülésben, fűthető hátsó ülések és szélvédő
¤  IntelliLink infotainment és Opel OnStar, kibővített szolgáltatásokkal
¤  Első osztályú ár-érték arány, a Grand Sport 6 460 000 Ft-tól indul, a Sports Tourer 6.660.000 F-tól – sokféle vezetőtámogatással együtt

Rüsselsheim. Extrém jó formában van a teljesen új Opel Insignia: sportosan-elegáns egy nagy kupé stílusában, új felépítésének köszönhetően megalkuvást nem ismerően tágas, ahogy egy zászlóshajóhoz illik, így aztán garantált az örömautózás! Az Insignia második generációja nem csupán lélegzetelállító küllemével és kellemes közérzetet biztosító, komfortos utasterével győz meg, hanem azzal is, hogy a szegmens bármely modelljénél több benne az intelligens technika, például az iránymutató Opel IntelliLux LED® Mátrix-világítás, a szupermodern Torque Vectoring összkerékhajtás, a korszerű asszisztencia, vagy a tökéletesített vetített kijelzés. Ehhez járul az Opelre jellemzően elsőrangú csatlakoztathatóság, okostelefon-integrációval, amelyet mostantól kiegészít, hogy szállodai szobát foglal[1] vagy segít parkolóhelyet keresni[2] az Opel OnStar embere. Összességében fokozott agilitással, precízebb menettulajdonságokkal, bőségesebb férőhellyel és kimagasló ár/érték aránnyal tűnik ki az új Insignia, ezáltal minden eddiginél méltóbb kihívója a prémiummárkák modelljeinek.

Először az Insignia új generációjával jelenik meg az Opelnél az intelligens Torque Vectoring – kerekenként külön nyomatékelosztású – összkerékhajtás, a nyolcfokozatú automata és a 360-fokos körkamera. A legújabb turbómotorok, a változattól függően 200 kilogrammot elérő súlycsökkenés és a mélyebb üléspozíció jóvoltából agilisabb lett az új Insignia Grand Sport és Sports Tourer, a direkt reagálás érzését adva a vezetőnek. Emellett sokféle új generációs asszisztensrendszer került az autóba. Gondoltak az olyan közlekedők biztonságára is, akik nem az új Insignia Grand Sportban utaznak. Ez az első Opel, amelyben aktív motorháztető fokozza a gyalogosvédelmet: ütközéskor ezredmásodpercek alatt felemelkedik az alumínium géptető, hogy nagyobb hely legyen a kemény motorblokk fölött.

Megint nagyot dobott az Opel az új Insignia Grand Sporttal. Zászlóshajónk tele van a vezetést könnyebbé és biztonságosabbá tevő, megfizethető technikával – kategóriájának egyetlen más autója sem egyesít magában ennyit. Új autónk könnyű és agilis, vezetése összehasonlíthatatlan élmény. Eleganciájának és sportosságának rendkívüli ötvözete elhomályosítja még a magasabb kategóriák járműveit is", mondta az Opel elnök-vezérigazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann.

A friss jövevény tehát a legjobb előfeltételekkel indul felülmúlni az elődnemzedék sikerét: az „Év Autója 2009“ összesen 900 ezer példányban készült. Az új Opel Insignia Grand Sport és Sports Tourer nemrég mutatta meg kvalitásait a nagyközönségnek, premierjüket a Genfi Autószalonon ünnepelték.

Érzelmi design a Monza Concept inspirációjával

Az Insignia Grand Sport és Sports Tourer külső és belső formatervét a nagy figyelmet keltett Monza Concept tanulmány ihlette – hiszen az volt a cél, hogy mindkettő ahhoz hasonlóan értéksugárzó és atletikus legyen.

Meggyőző az eredmény: az Insignia Grand Sport épp olyan könnyű, mint amilyennek látszik. Minimálisan nagyobb külső méretei ellenére – 4.897 milliméteres hossza 55-tel nőtt – 175 kilóval kevesebbet mutat a mérleg, mint az elődje alatt; sőt az új Sports Tourer akár 200-at is leadott. Miközben 92 milliméterrel megnyúlt a tengelytáv, jelentősen rövidültek a túlnyúlások, és 11 milliméternyit nőtt a nyomtáv. Közben 29 milliméterrel alacsonyabb lett a lendületes tetőívű jármű. A széles hűtőmaszktól és résnyi fényszóróktól a technikás farig feltűnő a design, atletikus és elegáns az Insignia Grand Sport – sziluettje négyajtós kupét idéz. Az aerodinamikus Grand Sport példásan jó légellenállási alaktényezője (cW) mindössze 0,26, ez a kategória egyik legáramvonalasabb modellje.

Már az Insignia Grand Sport is emlékeztet az atletikus Monza Conceptre, de még inkább az Insignia Sports Tourer. Jóval sportosabb és agilisabb az elődjénél, komoly megjelenést ad neki a megnyújtott tengelytáv, a rövidebb első túlnyúlás és az elől-hátul nagyobb nyomtáv. Oldalt a jellegzetes Opel-sarló tereli a tekintetet az ajtók aljáról a far felé. A külső tükörtől krómcsík lendül a tető és az ablak között a LED-es hátsó lámpáig, és mutatja még dinamikusabbnak az 1483 milliméter magas Sports Tourert. Valamennyi kivitelben széria tetősín teszi teljessé az értéksugárzó designt.

Praktikus a wellness-utastér

Belül is érezhető a részletekbe menő figyelem. A cockpit vegytisztán mutatja az Opel designfilozófiáját – a szoborszerű szépségbe öltöztetett németes mérnöki tudást. A finoman kidolgozott műszerfal határozottan horizontális tájolású, az utastér egésze tágas és precíziós. Különösen a hátsó utasok profitálnak az optimalizált arányokból: a hosszabb tengelytáv és az új arányok jóvoltából csípőmagasságban 32 milliméterrel több a hely, a váll- és térdhely 25-tel nőtt, a fejmagasság nyolccal. Meg lehet nézni a 490 - 1450 liter befogadóképességű csomagtartót is. A vezető mélyebben, az autóba jobban integrálva ül, sportosabb, intenzívebb és direktebb érzéssel. Nagy gonddal dolgozták ki a kezelőszerveket és az infotainment-felületet. A vetített kijelzés a digitális karaktert erősíti, az IntelliLink-Systems keret nélküli érintőképernyője pedig értékes, technikás hatású. Az egyszerű, áttekinthető kezelés szellemében sok funkció férhető hozzá róla. Gyorsan és ösztönösen talál rá az ember ujja a három kontrollközpontra: a felső az infotainment fő funkcióié, a középső a klímaberendezést vezérli, az alsó a vezetőtámogató rendszereket.

Különösen a hátsó utasok profitálnak az optimalizált arányokból: a hosszabb tengelytáv és az új arányok jóvoltából bőségesebb lett a férőhely. Meg lehet nézni a 490 - 1450 liter befogadóképességű csomagtartót is. Az új Sports Toureré maximálisan 1665 liter – 130-cal több a korábbinál. A kilátást a hátsó utasok fejéig nyúló, opcionális, 1400 x 860 milliméteres panoráma-napfénytető javítja.

Megkönnyíti a pakolást, hogy hozzá sem kell nyúlni a Sports Tourerhez: kombinációban a „Keyless Open“ kulcsnélküli zár- és indítórendszerrel, a hátsó lökhárító alatti láblengetésre nyílik fel a csomagtartó. A végén ugyanez ismétlődik meg. Az intelligens rendszer felismeri az akadályokat, és szükség esetén leáll. Apró, de finom újítás, hogy az Opel fejlesztői tudatosan elhagyták a megszokott, csavaros tanksapkát az Insignia új nemzedékéről, így egyszerűbben, gyorsabban és mindenekelőtt tisztábban lehet benzint vagy gázolajat betölteni.

Élvezetesen sportos hajtóművek

Amilyen sportosnak látszik kívülről az új Insignia, úgy is megy! A piaci bevezetéskor turbómotorok és új generációs váltóművek széles palettájával vonul fel. A fejlesztés középpontjában a tényleges fogyasztás, és ezáltal az üzemanyagköltség leszorítása állt. Az Insignia várhatóan legkeresettebb két motorja (benzines: 1.5 Turbo; dízel: 1.6 CDTI) három-tíz százalékkal takarékosabb az összehasonlítható elődmodellnél, a WLTP-ciklus (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) szerint mérve.

Az új Opel Insignia Grand Sport motorpalettájának benzines oldala az újonnan konstruált 1.5 Turbóval kezdődik, teljesítménye 103 kW/140 LE (NEDC-fogyasztás: Grand Sport városban 7,3 l/100 km, országúton 4,7 l/100 km, kombinált 5,7 l/100 km, 129 g/km CO2; Sports Tourer városban 7,7-7,5 l/100 km, országúton 5,3-4,8 l/100 km, kombinált 6,2-5,8 l/100 km, 141-132 g/km CO2). Az új Opel Insignia további fénypontja a benzines csúcsmotor. Az optimalizált 2.0 Turbo teljesítménye 191 kW/260 LE, legnagyobb nyomatéka pedig 400 newtonméter (NEDC-fogyasztás: Grand Sport városban 11,2 l/100 km, országúton 7,1 l/100 km, kombinált 8,6 l/100 km, 197 g/km CO2; Sports Tourer városban 11,5 l/100 km, országúton 7,1 l/100 km, kombinált 8,7 l/100 km, 199 g/km CO2). Ezt a kétliteres négyhengerest a szegmensben egyedülálló, fejlett Torque Vectoring összkerékhajtással és az új, simán kapcsoló nyolcfokozatú automatával kombinálják. Az előbbiben két tengelykapcsoló helyettesíti a hátsó híd hagyományos differenciálját, így a kerekek a menethelyzetnek megfelelően individuálisan kapnak hajtónyomatékot.

Az Insignia Grand Sport hajtómű-portfólióját az új, különösen hatékony hatfokozatú sebességváltó egészíti ki, a népszerű 1,6 literes dízelmotor kétféle teljesítményű változatával – 81 kW/110 PS und 100 kW/136 PS – kombinálva (NEDC-fogyasztás: Grand Sport városban 5,1-4,6 l/100 km, országúton 3,9-3,6 l/100 km, kombinált 4,3‑4,0 l/100 km, 114-105 g/km CO2). Fölötte helyezkedik el a szintén továbbfejlesztett kétliteres dízel, 125 kW/170 LE teljesítménnyel, amely a piaci bevezetéskor kapható lesz a Sports Tourerhez is (NEDC-fogyasztás: Grand Sport városban 6,7 l/100 km, országúton 4,3 l/100 km, kombinált 5,2 l/100 km, 136 g/km CO2; Sports Tourer városban 6,9 l/100 km, országúton 4,3 l/100 km, kombinált 5,3 l/100 km, 139 g/km CO2). A kombihoz is jönnek majd további dízelmotorok.

Csúcskategóriájú biztonsági asszisztensrendszerek

Az új Insignia nem csupán fejlett hajtóműveivel kelt mély benyomást, hanem szuper-modern asszisztensrendszereivel és komfortjellemzőivel is. A szegmens egyetlen más autója sem nyújt ilyen bőségben intelligens technikát, mint az Opel zászlóshajójának új kiadása.

A szó szoros értelmében fénypont az innovatív, díjnyertes, adaptív IntelliLux LED® Mátrix-világítás második nemzedéke, amely már 32 LED-szegmenssel – kétszer annyi, mint az Astráé – vesz át különböző távfény-funkciókat. A nagyobb számú fénydióda jóvoltából még precízebben alkalmazkodnak a világítási funkciók a mindenkori közlekedési helyzethez; gyorsabbak és fokozatosabbak lettek az átmenetek. Kanyarban javítja a látást az innovatív aktív kanyarfény. Ehhez járul a tompított fény moduljába integrált speciális távfény-sugár, amelynek hatótávja eléri a 400 métert.

A vezetőtámogatás további újdonságai:

¤  Vetített kijelzés mutatja a vezető látóterében a sebességet, a jelzőtáblákat, a sebességlimitet, az adaptív sebességszabályozó és -határoló adatait, valamint a navigációs jelzéseket.
¤  360 fokos kamera könnyíti meg a parkolást és a lassú manőverezést: a jármű négy oldalának kamerái madártávlatból adnak teljes képet.
¤  Adaptív sebességszabályozó (ACC – Adaptive Cruise Control) automatikus vészfékezéssel: méri és a sebességhez igazítja a követési távolságot, szükség esetén automatikus vészfékezést indít be.
¤  Aktív sávtartó asszisztens, automatikus kormánykorrekcióval: ha véletlenszerű letérést észlel a saját sávból, nemcsak a kijelzőn figyelmeztet, hanem finom kormánylökésekkel is hat ellene.
¤  Tolatóasszisztens: a hátsó lökhárító radarérzékelőivel figyelmeztet közeledő objektumokra, jobbról-balról 20 méteres távolságig és 90 fokos szögben, ezzel megkönnyíti a kiállást, ha rosszak a látási viszonyok.

Csúcsszintű komfort és szórakoztatás

Komfortjával is mércét állít fel az Insignia Grand Sport. A legjobb példa a legújabb generációjú ergonomikus prémiumülés, az Egészséges Hát Munkacsoport (Aktion Gesunder Rücken – AGR) minősítésével. Sokféle beállítási lehetőség mellett elektromos ülésszegély-beállítást, valamint masszázs-, memória- és szellőző-funkciót nyújt. Fokozott komfortnak örvendhetnek a második sorban ülők is, hiszen kívánságra fűthetők a hátsó-külső ülések. Hideg téli reggeleken hamar válik átlátszóvá a szintén fűthető szélvédő; a fűthető kormánykerék pedig a vezető kezét melengeti.

A lehető legjobb szórakoztatásról és csatlakoztathatóságról – az Opelre jellemzően – az IntelliLink legújabb, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis generációja gondoskodik. Miközben tökéletesen integrálja az okostelefont az autóba, drót nélkül fel is tölti. Az automatikus baleseti vészhívástól az ellopott jármű visszaszerzésének segítéséig sokféle lehetőséget kínál a 24 órában működő Opel OnStar online- és szolgáltatási-asszisztens. Az új Insigniával egyszerre indul egy személyes szolgáltatás is: egyszerűen az Opel OnStar tanácsadóját lehet megkérni, hogy keressen szállodát, és foglaljon szobát. Mindeközben a 4G LTE WLAN-Hotspot kapcsolja össze az utazók mobil végkészülékeit az internettel.

Az Insignia Grand Sport bevezető alapára 6.460.000 Ft, a leggazdagabban felszerelt Innovation változat pedig 7 110 000 Ft-ról indul. Minden változatnál a Sport Tourer felára 200 000 Ft.

[1] Booking.com útján. Email-cím és hitelkártya szükséges.
[2] Parkopedia útján.

www.opel.hu  


NEWS ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Opel ; Radar, szenzor, ultrahang, érzékelő ; Fém, gépipar


IpariCégek.hu: VÉTEL - ELADÁS ;
Ipari cégek ; Ipari hírek ; Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Cégből kiszállás ;
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?
Működő, vagyonnal rendelkező cégek eladását, vételét, több évtizedes gyakorlati tapasztalattal megvalósíthatjuk: Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ; Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ; Cégfejlesztés ;
¤ Cégből kiszállás ; Működő cég eladása ; Eladó fémipari cégek ;
¤ Híreink ; YouTube videó csatornánk hírei ;