Önműködő robotok a SEAT gyárban: több mint 1.600 km és 23.800 alkatrész naponta
¤ a SEAT martorelli gyárában minden nap 125 automatikusan vezérelt jármű (automated guided vehicle) segíti a 7.000 alkalmazott munkáját
¤ az okos robotok naponta 23.800 alkatrészt szállítanak, és minden évben 436.000 kilométeres távolságot tesznek meg
¤ a robotokon alapuló szállítás megkönnyíti és optimalizálja a gyár dolgozóinak munkáját, és 25 %-kal csökkenti a gyártási időt
Martorell/Budapest, 2018. február 13. - Hajnali öt órakor kék fényének felvillanásával megkezdi munkanapját a SEAT martorelli gyárának 125 robotja közül az egyik, mely naponta 2.800 fordulót tesz meg.
Így működik a robotokkal történő gyáron belüli szállítás:
125 robot és 7.000 gyári alkalmazott:
A robotok vonalkód leolvasásával azonosítják a megfelelő alkatrészeket, majd egy érzékelő kinyitja a raktár ajtaját, és a robotok folytatják útjukat. A 125 robot közül néhány ilyen módon kezdi a napját, rutinszerűen keresztezik egymás útvonalait, és 7.000 gyári alkalmazott munkáját segítik teljes összehangoltsággal. Az automatizált robotok motorokat, sebességváltókat, lökhárítókat és ajtók ablaküvegeket szállítják, terhelhetőségük egészen 1.500 kg-ig terjedhet.
Utazás a Holdra közlekedési lámpákkal és gyalogosokkal:
Az automatikusan vezérelt járművek (automated guided vehicles) minden évben 436.000 kilométert tesznek meg, ami több, mint a Föld és a Hold közötti távolság. Amikor a robotok előre meghatározott útvonalukat futják, 360 fokos körpanorámás "látásuknak" köszönhetően pontosan tudják, mikor kell megállniuk egy piros lámpánál, vagy amikor egy dolgozó keresztezi az útvonalukat. A robotok "együttműködnek a gyalogosokkal”, és biztonságuk érdekében lézer jelzőfényekkel adnak riasztást.
Navigálás a „Robot Galaxy”-ban:
Az automatikusan vezérelt járművek a martorelli gyárban 40 útvonalon futnak, amelyeket a padlóba épített mágneses nyomvonalakkal alakítottak ki. Mindegyik útvonal 1 és 7 perc közötti időtartamú. Ez idő alatt a robotok az irányító nyomvonalakat követik, és a kanyarokban automatikusan csökkentik sebességüket annak érdekében, hogy nehéz teherrel se veszítsenek stabilitásukból, és képesek legyenek betartani a biztonságos követési távolságot. A jövőben ezek az irányító nyomvonalak átadják majd helyüket egy GPS alapú navigációs rendszernek.
Távirányítás:
Öt alkalmazott a vezérlőteremből irányítja - és amennyiben szükséges, távvezérléssel módosítja - az automatikusan vezérelt járművek útvonal beállításait. A központi szerver információkat gyűjt a robotokra telepített programokból, és pontos helyüket egy számkijelzőn vetítik ki a vezérlő teremben lévő képernyőkön. A zöld fény a robotok teljes erővel történő működését jelzi, és ez a fény borostyán színűre vált egy akadály miatti megálláskor, vagy az akkumulátorok feltöltésekor. A rendszer érzékeli a lehetséges műszaki problémákat is, és képes azokat azonnal megoldani.
Intelligencia-megosztás az Industry 4-en belül:
A negyedik ipari forradalom az alkalmazottaknak lehetővé teszi, hogy a folyamatokat a döntéshozatal optimizálása érdekében külön vezéreljék, és így a velük együttműködő robotok a legnehezebb fizikai munkákat és a folyamatosan ismétlődő feladatokat is el tudják végezni. A SEAT a digitalizálás és az automatizálás ipari folyamataiban további olyan lépéseket is előirányoz, mint például a számítógépes programok és eszközök gyártásba és a logisztikába történő integrálása.
A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 75 országában van jelen. A SEAT 2016-ban – a legjobb eredményként 2007 óta – összesen 410.200 gépkocsiját értékesítette világszerte.
A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen több mint 14 ezer főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza és Leon sorozatok tagjai, míg az Ateca és a Toledo Csehországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.
A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.
www.seat.hu
NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Seat ; Robot, automatika, automata ; AI, MI, Mesterséges intelligencia ; Fém, gépipar
IpariCégek.hu: VÉTEL - ELADÁS ;
Ipari cégek ; Ipari hírek ; Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Cégből kiszállás ;
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?
Működő, vagyonnal rendelkező cégek eladását, vételét, több évtizedes gyakorlati tapasztalattal megvalósíthatjuk: Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ; Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ; Cégfejlesztés ;
¤ Cégből kiszállás ; Működő cég eladása ; Eladó fémipari cégek ;
¤ Híreink ; YouTube videó csatornánk hírei ;