Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

A Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége az autóipari vállalkozásokért


2018.04.24
Forrás: IpariCégek.hu Riport
Dr. Nyírő József a MAJOSZ elnöke, az autóipari vállalkozások fejlesztési lehetőségeiről és az autógyártókkal történő kapcsolatépítésről válaszolt kérdéseinkre

- Milyen szempontok alapján, mikor alapították meg a MAJOSZ-t?

A MAJOSZ-t 1993 áprilisában alapította a Magyar Suzuki Zrt. és 21 alapító tagvállalatunk, elsősorban az akkori japán szövetségi, érdekképviseleti működés volt a benchmark. A Fővárosi Bíróság 1993. júniusában, mint érdekképviseleti társadalmi szervezetet jegyezte be szövetségünket. Alapszabályunk szerint, a kormányzati szándékkal összhangban, célunk a hazai gépjárműalkatrész-, és részegység-gyártás szakterületén működő cégek szakmai, gazdasági és társadalmi érdekképviselete.

- Mit jelent a tagok és a pártolók megnevezés? Kik léphetnek be a szervezetbe, mely ma már az egyik legnagyobb ipari szakmai szövetség?

A MAJOSZ rendes tagja lehet bármely szakma területén működő gazdálkodó szervezet, aki a magyarországi járműiparhoz szervesen kapcsolódó gazdasági – elsősorban termelő/gyártó tevékenységet folytat. Pártoló tag lehet minden olyan szervezet, aki a járműalkatrész-gyártási tevékenységhez kapcsolódó egyéb üzleti tevékenységet folytat pl. mérnöki iroda, minőségbiztosítással foglalkozó vállalat, pénzügyi tanácsadó vagy szakképzéssel foglalkozó intézmény. Természetesen csak olyan vállalatokról beszélhetünk, amelyek Magyarország területén végzik munkájukat.

- A szervezet segíti a tagvállalatok piaci jutását és kapcsolatépítését. 2018-ban milyen főbb eseményeken vettek részt és mit vár a további hónapoktól?

Az év eleje rendezvények tekintetében igen sűrűnek bizonyult. Elsősorban gazdasági és járműipari eseményeken vettünk – és veszünk – részt. Ilyen volt többek között a Magyar Nemzeti Kereskedőház által szervezett Kárpát Expo, a HIPA Járműipari konferenciája, a Portfolio és a MAGE által közösen szervezett Járműipari konferencia. Támogattuk a szerb SEE Automotive konferenciát és a bécsi Automotive Leaders Forumot is. Az év második fele is bővelkedik eseményekben: májusban az éves közgyűlés után az Ipar Napjain veszünk részt, május 16-án a Német Kereskedelmi- és Iparkamarával közösen szervezzük idén is a Beszállítói Napot. Utána egészen június közepéig minden hétre jut program: részt veszünk a MOBIL Zalaegerszegen, a Francia Kereskedelmi Kirendeltséggel közösen szervezünk egy beszállítói B2B találkozót, majd utazunk Stuttgartba a GACS Expo kiállításra. Nyáron sem pihenünk, mert szeptemberben várható a MAJOSZ 25 éves születésnapjának megünneplése is. Áprilisban megújult az arculatunk, reményeim szerint a májusi eseményekre elkészülünk az összefoglaló marketing anyagainkkal is, melyek segítségével az összes tagvállalatunkat magunkkal tudjuk vinni ezekre az eseményekre itthon és külföldön is.

- Előtérbe került az automatizálás, ahol az új technológiák megvalósítása komoly költségekkel, és más szemlélettel is jár. Milyen tanácsadással, támogatással tudják segíteni tagjaikat?

A jövő szempontjából a legfontosabb tényező a hatékonyság növelése. Ehhez nagy szükség van az automatizálásra és a digitalizálási folyamatok bevezetésére. Jellemzően az IPAR 4.0 technológia fejlesztés témakörében kerül kialakításra a szemléletváltáshoz tartozó feladatterv. Valóban a technológiafejlesztés jelentős beruházási igénnyel jár és komoly szakmai felkészültség szükséges a hatékony működtetéséhez. Jelen pillanatban a Tagságunk számára készítjük elő a tanácsadási hálózatot és az érdekvédelmi működésünk segítségével igyekszünk támogatásokat szerezni a folyamat megvalósításához.

- A szervezet tagvállalatai mennyire tudnak azonosulni a digitális átalakulás elvárásaival?  

A digitális átalakulás egy nagyon kemény feladat a cégek számára. Nincs az a fejlettségi szint, ahol nem szükséges a továbbfejlesztés, és az iparnak, vevőknek folyamatos elvárása a minél magasabb digitalizáció elérése. Azt gondolom, hogy vannak olyan cégek, akiknek nehéz feladat lesz az elvárásoknak való megfelelés, de számunkra ez jelenti a feladatot, kihívást, hogy támogassuk, segítsük őket a legjobb tudásunknak megfelelően.

- Hogyan látja a magyar autóipari beszállítás helyzetét?

A változások korát éljük, igazi ipari forradalom van kialakulóban és az autóipar igazi zászlóshajója ennek a folyamatnak. Biztosan lesznek változások a beszállítások alakulásában a termék portfólió változása miatt. A cégeknek alakulni kell és alkalmazkodni a jövőbeni helyzethez. Összességében azt gondolom, hogy a járműipar, a járműalkatrész gyártás helyzete és az eredményei továbbra is kimagaslóak lesznek. Viszont a Szövetségünk feladata, hogy figyelje a kialakuló helyzetet, segítse a cégeket információval a könnyebb alkalmazkodáshoz, előrelátáshoz.

- Melyek a szervezet főbb tervei?

A MAJOSZ jelenleg is nagyon sok változáson megy keresztül, célunk, hogy a legújabb kori kihívásoknak is meg tudjunk felelni mind mi, mint érdekvédelmi szövetség, mind pedig tagvállalataink. Ennek érdekében az eddig jól működő szolgáltatásainkat is szeretnénk továbbfejleszteni, ehhez az elkövetkező időszakban egy felmérés keretében kérünk segítséget tagjaink részéről. Az már most körvonalazódott, hogy tagjaink számára az iparra jellemző gyors változások követésében és a fejlesztések tervezésében kell tudnunk segíteni, így erre is szeretnénk nagyobb hangsúlyt fektetni. Emellett a kapacitásbővítés, az export, a munkaerőhiány és az ipar 4.0 kérdései merülnek fel rendszeresen a találkozóinkon.

Terveink között szerepel, hogy - az új ügyvezető főtitkár asszonnyal közösen - ebben az évben meglátogatjuk az összes tagvállalatunkat személyesen is, hogy lássuk mi az, amire még szükségük lehet. Természetesen nem hagyjuk ki az idei Automotive Hungary kiállítást sem, és ott leszünk az őszi Automechanika Frankfurton is, ahogy eddig is tettük. Körvonalazódnak még emellett más együttműködések is, melyek még folyamatban vannak így nem mondhatok konkrétumokat, de azt megerősíthetem, hogy a MAJOSZ továbbra is minden erejével azon lesz, hogy segítsen hozzáadott értéket termelni a hazai alkatrészgyártó vállalatoknak.

* Minden IpariCégek.hu Riport és kép is saját készítésű, minden jogot fenntartunk!


NEWS: ; Autó, jármű, közlekedés ; MAJOSZ ; Fém, gépipar ; Műanyag ; Ipari hírek ; Riport ; Ipari Blog

¤ ¤ ¤ ¤ ¤
VIDEÓINK:
YouTube videó csatornánk hírei , Fogathajtás, lovas videó híreink
Videók: Ipari.hu - www.ipari.hu ;
¤ ¤ ¤ ¤ ¤
Közvetítési honlapjainkról:
I.: EladóCégek.hu ;
- Hogyan tudja jól eladni ipari cégét? ; - CégeladásBlog.hu ;
II.: Ipariingatlanok.hu:
- Kiemelt eladó ipari ingatlanok ;
- Telekingatlanok.hu : Telek ingatlanok ;
- Részletes kereső : Ipari, Üzleti, Mezőgazdasági, Telek ingatlanok ;

IpariCégek.hu: Ipari cégek ; Ipari hírek .Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ;Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ;Cégből kiszállás ;Cégfejlesztés ;
Értéket fejlesztünk és értéket közvetítünk
Az Ön ipari cégének miben segíthetünk?


Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
IpariCégek.hu
Videók: Ipari.hu - www.ipari.hu ;