Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

ÖBB és Siemens fejlesztésű akkumulátoros vonat


2018.09.21
Forrás: Siemens, Hírek
Az Osztrák Szövetségi Vasúttársaság (ÖBB) és a Siemens Mobility közösen fektet be a személyszállítás jövőjébe, melynek keretében közösen fejlesztenek ki elektromos-hibrid akkumulátoros hajtást a vonatok számára.

A két vállalat Bécsben mutatta be innovatív pilot projektjük első eredményét: a Desiro ML Cityjet eco prototípusát. Akkumulátoros áramforrással rendelkező vonatként a Cityjet eco alternatívát nyújt a jelenleg elsősorban dieselmotoros meghajtású személyvonatokkal kiszolgált, villamosítás nélküli vasútvonalakon. Az akkumulátoros üzem 50%-kal tudja lecsökkenteni a CO2 kibocsátást a dieselmotoros meghajtáshoz képest. Kiterjedt tesztelést követően a vonat várhatóan a 2019. év második felében fog először üzemszerűen utasokat szállítani. A prototípus a szeptember 18-21. között Berlinben megtartásra kerülő, szállítási technológiákat felvonultató vezető nemzetközi szakkiállítás, az InnoTrans 2018 kültéri kiállító területén kerül bemutatásra egy 1/400 vágányszakaszon.
 
A klímavédelem különösen fontos az ÖBB számára. Folyamatosan keressük a lehetőségeket, hogy termékeinket továbbfejleszthessük és még inkább környezetbaráttá tegyük. Az útkeresés során az ÖBB továbbra is a dieselmotoros járműveinek lecserélésére összpontosít a jövőben. Ausztria legnagyobb klímavédelem mellett elkötelezett vállalata, az ÖBB a legújabb kezdeményezésével, a Cityjet eco vonatával veszi fel a harcot a klímaváltozás ellen” nyilatkozta Evelyn Palla, az ÖBB Personenverkehr AG igazgatótanácsának tagja.
 
Az olyan alternatív és környezetbarát meghajtások, mint az akkumulátor, a hidrogén vagy az egyéb hibrid rendszerek egyre fontosabb szerepet játszanak a portfóliónkban. A Desiro ML OBB Cityjet eco sokak számára nyereséges lesz: A vásárlónk viszonylag alacsony beruházási költséggel jut hozzá olyan vonatflottához, mely sokkal rugalmasabb használatot tesz lehetővé, valamint az utasok is örülni fognak az utazási többletkomfortnak” tájékoztatott bennünket Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.
 
A Siemens olyan elektromos-hibrid akkumulátoros meghajtás kifejlesztésén dolgozik, mely lehetővé teszi, hogy a vonat az áramszedőjén keresztül töltse fel újonnan telepített akkumulátorait a villamosított vasútvonalakon. Ez az energia fogja a vonat hajtását biztosítani a villamosítás nélküli pályaszakaszokon. Amint a vonat a villamosított vasútvonalat elhagyja, az akkumulátorok veszik át a vonat áramellátását. A Siemens és az ÖBB az elkövetkező hónapokban fogja e technológia teljes körű tesztelését egy pilot projekt keretében elvégezni, hogy a rendszer a sorozatgyártásra éretté váljon.
 
A Siemens-szel közös projektben történő részvételével az ÖBB az egyik első európai vasúttársaság, mely nagy értékű know-how-t szerez meg ezen a területen, ezzel - vonatparkja fenntarthatóságának biztosítása mellett - magasabb minőségű szolgáltatást nyújtva utasai számára. A pilot projektben a jelenleg is az ÖBB számára előállított Siemens Desiro ML vonattípus fog részt venni. A vonat kialakítása a tető további terhelését lehetővé teszi. Ennek eredményeképpen az új vonatok esetében megszokott 36 hónapos ipari szintű gyártási és leszállítási idő kevesebb mint a felére fog csökkenni.
 
Az átalakított vonat középső kocsijában elhelyezett akkumulátor rendszer három akkumulátortelepből, két DC/DC vezérlőből, egy akkumulátor hűtőből és további elektronikus alkatrészekből áll. A rendszer lítium-titánsavas akkumulátortelepeket használ (LTO technológia). A hagyományos lítiumionos akkumulátorokhoz képest ezek a módosított akkumulátorok jelentősen nagyobb töltési áramerősséget tesznek lehetővé a töltés felgyorsítása érdekében. Az akkumulátortelepek különleges hőszabályozási koncepciójának köszönhetően a külső időjárási körülmények várhatóan egyáltalán nem fogják befolyásolni az akkumulátorok élettartamát és töltési állapotát. Mikor az akkumulátorok már készen állnak a sorozatgyártásra, teljes üzemidejük 15 év körül várható, melynek értelmében csupán egyszer fognak cserére szorulni a vonat teljes élettartama során.
 
A jelen sajtóanyagot és a további információkat a következő honlapon találja meg: www.siemens.com/press/Desiro-Oebb

A Siemens Mobility a Siemens AG önállóan irányított vállalata. A közlekedési megoldások egyik vezető fejlesztőjeként a Siemens Mobility már 160 éve újítja meg folyamatosan portfólióját a gördülőállomány-ágazat, a vasúti automatizálás és villamosítás, a kulcsrakész rendszerek, az intelligens közlekedés és a kapcsolódó szolgáltatások kulcsfontosságú területein. A digitalizálás segítségével a Siemens Mobility intelligens infrastruktúrát biztosít az üzemeltetők számára, fenntartva a folyamatos értékteremtést a teljes életcikluson keresztül, javítva az utasok utazási tapasztalatait és garantálva a rendszer rendelkezésre állását. A 2017. szeptember 30-án lezárt pénzügyi évben a korábbi Siemens Mobility Divízió a 28.400 fős nemzetközi csapatával 8,1 milliárd eurós bevételt könyvelhetett el.
További információk a www.siemens.com/mobility honlapon találhatók.

www.siemens.hu   


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Siemens


IpariCégek.hu: VÉTEL - ELADÁS ;
Ipari cégek ; Ipari hírek ; Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Cégből kiszállás ;
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?
Működő, vagyonnal rendelkező cégek eladását, vételét, több évtizedes gyakorlati tapasztalattal megvalósíthatjuk: Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ; Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ; Cégfejlesztés ;
¤ Cégből kiszállás ; Működő cég eladása ; Eladó fémipari cégek ;
¤ Híreink ; YouTube videó csatornánk hírei ;