Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

Több mint 10 millió SEAT Martorellből


2018.12.20
Forrás: Porsche Hungaria, Seat Sajtóközlemény
A gyár 25. évfordulója
¤ A SEAT gyár negyedszázados működése alatt 39 különböző modellt gyártott
¤ A martorelli létesítményekben több, mint 12.500 alkalmazott dolgozik

Martorell / Budapest, 2018. december 20. - A SEAT martorelli gyára idén ünnepli 25. születésnapját, és 2018-ban újabb mérföldkőhöz érkezett: a gyár ezen időszak alatt több mint 10 millió gépkocsit gyártott. Az elmúlt negyedszázadban Spanyolország legnagyobb  autógyárának gyártósorairól 39 különböző modell gurult le, kezdve az első generációs SEAT Ibizától és SEAT Cordobától egészen a SEAT Aronáig, vagy az Audi A1-ig, amelynek gyártása hetekkel ezelőtt kezdődött.

A gyárat 1993-ban avatták fel 244.5 milliárd pesetás (1.47 milliárd eurós) beruházás eredményeként. A SEAT a barcelonai vámszabad övezetben lévő régi gyárában 40 évig folyó termelést követően vitte át a gyártást Martorellbe, és azóta ott zajlik a márka főbb modelljei,  valamint az Audi Q3  és az A1 gyártása. A gyár a Volkswagen-csoport harmadik legnagyobb gyára Európában, és az Industry 4  norma szerinti "okos gyárként" működik.

A 10 milliomodik gépkocsit, egy SEAT Arona FR 1.5 TSI tipusú, Desire piros és a Middnight fekete színekben pompázó gépkocsit a martorelli gyárban állítják ki a gyár 25. évfordulója tiszteletére rendezett kiállításon. Az Aronát az MQB A0 jelzésű moduláris keresztmotoros platformra építették, melyet az Arona „közösen használ” az Ibizával és a most érkezett Audi A1-el. A SEAT  volt a Volkswagen-csoport első márkája, amely ezt a platformot elkezdte használni, ez nagyobb gyártási rugalmasságot tesz lehetővé, mivel  különböző modelleknél használható  egyazon kategória különböző karosszéria változatainál. Ez a platform tette  lehetővé, hogy a martorelli gyár újabb három modellt gyárthasson az elmúlt 18 hónapban.

A SEAT gyártásért és logisztikáért felelős alelnöke, Dr. Christian Vollmer kijelentette, hogy „a gyár 1993-as felavatása óta Martorell-t úgy ismerik, mint az innováció élharcosát. A technológia és a magasan képzett munkaerő terén megvalósított  folyamatos befektetéseknek köszönhetően a gyár  évről évre javította a termékek és a gyártási folyamatok minőségét egészen addig, hogy ma a SEAT gyár a legtöbb gépkocsit gyártja Spanyolországban,  és az Industry 4.0 norma szerint a digitalizálás mértékadó gyárának tekinthető."

Irány a jövő - az Industry 4.0
Az elmúlt 25 év során a gyártási folyamatok jelentősen átalakuláson mentek át. Ebben az értelemben a SEAT határozottan elkötelezett amellett, hogy a martorelli gyárat az Industry 4.0 normának megfelelővé alakítsa át, azzal a céllal, hogy egy okos, digitalizált és hálózatba kapcsolt üzemet hozzon létre. Egy olyan üzemet, amely alkalmazkodik a gyártási igényekhez és folyamatokhoz, és amelyik nagyobb hatékonysággal kezeli az erőforrásokat, és az egyes területek közötti kapcsolatrendszert.

Ezen átalakulás egy példájaként a gyárban ma több, mint 2000 robot működik, amelyek légyeges szerepet játszanak.  A robotok állandó mozgásban vannak, hogy összeszereljék a több, mint 3000 alkatrészt, amelyeket  egy   gépkocsiba beépítenek, és a robotok még a jelenleginél is fontosabb szerepet fognak játszani az elkövetkező években. Az Industry 4.0 norma mindezen újdonságai együtt léteznek a gyárban dolgozó 8 000 munkással, akik minden nap  2400 gépkocsit gyártanak. Ez  azt jelenti, hogy megközelítőleg minden 30 másodpercben elkészül egy gépkocsi.

A beruházás, a foglalkoztatás és a termelés mértékadó gyára
A SEAT termék offenzívája az elmúlt két év során rekord nagyságú befektetést és kutatási-fejlesztési  kiadásokat követelt meg, ezek nagysága az elmúlt évben elérte a 962 millió eurót. Ma ez a gyár gyártja az Ibizát és a Leont, ami 2019-ben új generációval jelenik meg, valamint a városi crossovert, az Aronát. Ezen túl a közelmúltban az Audi A1-et is felvették a gyártott modellek közé. Ezt az Audit csak a SEAT gyárban gyártják, és onnan kerül minden piacra.  Az Audi az Audi A1-et az Audi Q3 gyártási sikerét követően adta Martorellnek, az Audi Q3-ast is kizárólag itt gyártották hét éven keresztül.

A gyártási mennyiség növekedése és a Martorellben gyártott modellek száma, valamint a gépkocsik hálózatba kapcsolhatóságára vonatkozó stratégiai projektek beindítása, a gyár digitalizálása és a Tarraco kifejlesztése és  beindítása miatt az alkalmazottak létszáma több, mint 15.000 jól képzett személyre  nőtt. Közülük 12.500-an Martorellben dolgoznak a gyártósoron és a vállalat központi kiszolgáló  részlegeiben, valamint a SEAT Technikai Központjában, ahol a márka  összes gépkocsi modelljét tervezik és fejlesztik. Egyedül 2018-ban  több mint 500 új alkalmazottat vettek fel határozatlan időre szóló szerződéssel.

Elkötelezetten a fenntarthatóság mellett
A SEAT az utóbbi években felgyorsította fenntarthatósági projektjeit és ez az elkötelezettsége átfogja a teljes vállalati tevékenységet, beleértve  a kutatást és a fejlesztést, a gyártást, a logisztikát és az értékesítést.
Ebben az értelemben a martorelli gyár már 2011 óta megvalósítja az ECOMOTIVE FACTORY tervet abból a célból, hogy  hatékony, fenntartható és környezettudatos létesítmények jöjjenek létre. A vállalat környezetre gyakorolt hatásának 2010. évi szintjét 2025-re a felére kívánja csökkenteni. Az elmúlt hét évben a SEAT a környezetre gyakorolt hatását már 35,5 %-kal csökkentette az olyan kezdeményezéseknek köszönhetően, mint a „SEAT al Sol”, ami az európai autóipar legnagyobb napenergiával működő létesítménye.

A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2017-ben közel 470.000 gépkocsiját értékesítette világszerte.

A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen közel 14.700 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca és a Toledo Csehországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.

A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.

www.seat.hu 


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Seat ; Robot, automatika, automata ; Fém, gépipar


IpariCégek.hu: VÉTEL - ELADÁS ;
Ipari cégek ; Ipari hírek ; Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Cégből kiszállás ;
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?
Működő, vagyonnal rendelkező cégek eladását, vételét, több évtizedes gyakorlati tapasztalattal megvalósíthatjuk: Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ; Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ; Cégfejlesztés ;
¤ Cégből kiszállás ; Működő cég eladása ; Eladó fémipari cégek ;
¤ Híreink ; YouTube videó csatornánk hírei ;