Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

Új oldalsó holttérfigyelő rendszert mutat be a Scania


2020.03.09
Forrás: Scania, Sajtóközlemény
¤ Az új, korszerű vezetéstámogató rendszer, az oldalsó holttérfigyelő (Side Detection) jelentősen javítja a biztonságot

Sávváltássegítő (Blind Spot Warning - BSW), a tehergépkocsi mindkét oldalán 
- Ez két kilométer/óra felett minden sebességnél működik, még autópályán is 

¤ A közlekedés sérülékeny résztvevőivel való ütközésre figyelmeztetés (Vulnerable Road User Collision Warning - VRUCW), az utasoldalon 
- Elsősorban városi környezetben való használatra, legfeljebb 36 kilométer/óra sebességig 

¤ Az oldalsó holttérfigyelő fény- és hangjelzéssel figyelmeztet, három egyre erősödő fokozatban 

¤ A rendszer radart, radarérzékelőket és kamerát együttesen használ 

Oldalsó holttérfigyelő funkciókat mutat be a Scania két különböző rendszer segítségével. Ezek együttesen segítenek elkerülni vagy enyhíteni azokat az emberi hibából bekövetkező baleseteket, amelyekben tehergépkocsik kerülnek kapcsolatba más közlekedőkkel. A két rendszer egymással párhuzamosan működik, és bizonyos mértékben átfedi egymást, annak ellenére, hogy más a feladatuk. Leginkább a gyalogosok és a kerékpárosok számára lesznek hasznosak ezek a kiegészítő „szemek”, amelyekkel a Scania ellátja a teherautóit radar, radarérzékelők és kamera segítségével. 

Az emeltszintű oldalsó holttérfigyelő (Side Detection) egy újabb rendszer, amellyel a Scania célja fokozni a közlekedés sérülékeny résztvevőinek biztonságát” – mondta Alexander Vlaskamp, a Scania alelnöke és a tehergépkocsikkal foglalkozó részleg vezetője. „Ez különösen azokat segít megvédeni, akiknek a tehergépkocsikkal a legenyhébb fizikai érintkezést is el kell kerülniük. Nagyon is úgy érzem, hogy minden teherépkocsi-vezető szeretné, ha ez a fáradhatatlan vezetéstámogató rendszer segítené a munkáját a sűrű forgalomban.” 

A korszerű vezetéstámogató rendszerek (ADAS), mint például az oldalsó holttérfigyelő, a jármű melletti holtterek folyamatos megfigyelésével segítik a tehergépkocsi-vezetőket. A leggyakoribb baleseti forma az, amikor egy balkormányos teherautó jobbra fordul egy kereszteződésben, miközben egy kerékpáros megpróbál elhaladni a tehergépkocsi mellett a jobb oldalon. Ha egy kerékpáros (vagy gyalogos) bekerül a veszélyes területre, akkor a rendszer az A oszlopon megjelenő fényjelzéssel, illetve hangjelzéssel figyelmezteti a tehergépkocsi-vezetőt.

A Scania új oldalsó holttérfigyelő rendszere segít elkerülni vagy enyhíteni az emberi hibából bekövetkező baleseteket, ez a közlekedés sérülékeny résztvevői számára lesz a leghasznosabb. 

Habár a sávváltássegítő rendszert (BSW) főként arra tervezték, hogy figyelmeztesse a tehergépkocsi-vezetőt a takarásban lévő autókra, amikor nagyobb sebességnél sávot vált, a berendezés a kerékpárosokra és a gyalogosokra is tud figyelmeztetni. És amíg a VRUCW legfőbb feladata a kerékpárosok észlelése, a gyalogosokat is észre tudja venni. 

Scania teherautóink felszerelése ilyen aktív vezetéstámogató rendszerekkel, mint az oldalsó holttérfigyelő, szó szerint élet-halál kérdése” – mondta Alexander Vlaskamp. „Ez életeket ment majd meg, ugyanakkor átvállalja a stressz egy részét, ha a felelősséget nem is, amely a tehergépkocsi-vezetőket éri a zsúfolt forgalomban.

A Scaniáról 
A Scania a közlekedési megoldások világszinten is vezető szállítója. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel együtt élen járunk a fenntartható közlekedési rendszerre való átállásban. 2018-ban 88 000 tehergépkocsit, 8.500 autóbuszt és 12.800 ipari, illetve hajómotort szállítottunk ki ügyfeleinknek. Nettó értékesítési árbevételünk meghaladta a 137 milliárd svéd koronát, amelynek mintegy 20 százaléka a szolgáltatásokkal kapcsolatos. Az 1891-ben alapított Scania vállalat ma már több mint 100 országban tevékenykedik és körülbelül 52.000 főt foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés Svédországban összpontosul, ám Brazíliában és Indiában is működnek ágazatai. A termelés Európában, Latin-Amerikában és Ázsiában folyik, míg regionális termelőközpontok üzemelnek Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a TRATON SE vállalatcsoport része. 
További tájékoztatás: www.scania.hu.
 


NEWS: ; Autó, jármű, közlekedés ; Munkagép, haszongép ; Ipari hírek ; Business ; Scania

¤ ¤ ¤ ¤ ¤
VIDEÓINK:
YouTube videó csatornánk hírei , Fogathajtás, lovas videó híreink
Videók: Ipari.hu - www.ipari.hu ;
¤ ¤ ¤ ¤ ¤
Közvetítési honlapjainkról:
I.: EladóCégek.hu ;
II.: Ipariingatlanok.hu:
- Részletes kereső : Ipari, Üzleti, Mg-i, Telek ingatlanok ;

IpariCégek.hu: Ipari cégek ; Ipari hírek .Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ;Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ;Cégből kiszállás ;Cégfejlesztés ;
Értéket fejlesztünk és értéket közvetítünk
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?


Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Több mint 12.000 videó:
IpariCégek.hu
.