Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

Scania és a biztonság forradalma


2020.03.17
Forrás: Scania, Sajtóközlemény
Erősebb fülkék, automatikus vészfékezés, valamint nagyobb védelem a járművezetőknek és a közlekedés többi résztvevőjének. A biztonság benne van a Scania génjeiben. Íme, néhány a legfontosabb innovációk közül.

Minden tehergépkocsi-vezetőnek ismerős a következő helyzet: készülsz jobbra fordulni egy kereszteződésben. A belvárosi út igen zsúfolt a csúcsforgalom miatt, hemzsegnek a kerékpárosok és a gyalogosok. Belenéztél az oldalsó visszapillantó tükörbe, kitetted az irányjelzőt és megkezded a bekanyarodást. 

Hirtelen megszólal egy figyelmeztető hangjelzés a fülkében: valami mozog a holttérben! Lefékezed a teherautót, majd meglátsz egy feszülten kerékpározó apukát, aki az óvodába tart a gyermekeiért. Fú! – Megmentette a Scania tehergépkocsiba épített biztonsági rendszer: a Side Detection, vagyis az oldalsó holttérfigyelő. 

Ez a legújabb korszerű vezetéstámogató rendszer a teherautóinkban. Úgy gondoljuk, hogy ez jelentősen hozzájárul majd azon gyakori balesetek számának csökkentéséhez, amelyek sok esetben tragikusan végződnek” – mondta Adam Claesson, a Scaniánál az aktív biztonsági rendszerek rangidős mérnöke. 

Folyamatosan középpontban a biztonság 

A Side Detection funkció a Scania legújabb biztonsági megoldása, ám a vállalat a teljes eddigi történelme során mindvégig nagy hangsúlyt fektetett a biztonságos közlekedés minden tényezőjére – a járművekre, a gépkocsivezetőkre és a közlekedés többi résztvevőjére. 

A szem előtt tartott területek között a passzív biztonság (egy baleset bekövetkezése esetén a járművezető és a többi közlekedő védelme) és az aktív biztonság (a balesetek bekövetkezésének megelőzése) is megtalálható. Ez biztonságos, ergonomikus fülkék megalkotását, valamint intelligens hardveres megoldások és vezetéstámogató rendszerek kifejlesztését jelenti. 

A biztonság a Scania génjeiben van

A biztonság a génjeinkben van. A Scania a történelme során jelentős erőforrásokat fordított erre a területre, és gyakran törekedtünk a közlekedésre, illetve a járművekre vonatkozóan előírt biztonsági jogszabályokat is túlteljesíteni” – mondta Dan Loftén, a Scania törésbiztonsági mérnök szakértője. 

Vagy ahogyan Adam Claesson fogalmazott: „A biztonság része annak a célkitűzésünknek, hogy élenjárjunk az átállásban a közlekedési ágazatban. Nemcsak a környezetet szeretnénk megmenteni, hanem életeket is.” 

A biztonság új korszaka a közlekedési ágazatban 

A 2000-es évek elején új korszakba lépett a közlekedésbiztonság. Megjelentek a járművezetők teljesítményét fokozó aktív elektronikus rendszerek, köztük az elektronikus menetstabilizáló. Ez a 2004-ben bevezetett rendszer megcsúszás, felborulás vagy bebicskázás veszélye esetén stabilizálja a tehergépkocsit. 

Adam Claesson hozzátette: „Majd 2013-ban bemutattuk az automatikus vészfékrendszert (AEB). Ez egy fantasztikus berendezés, amely csökkenti annak a kockázatát, hogy a jármű nekiütközzön az előtte haladónak. Meglátásom szerint az AEB az egyik legfontosabb aktív biztonsági rendszer a mai járművekben, a sávelhagyásra figyelmeztetéssel és az új oldalsó holttérfigyelőnkkel együtt.” 

A Scania bevezette a világ első oldalsó függönylégzsákját 

A vállalat új tehergépkocsi-generációjának bevezetésekor 2016-ban a Scania új szintre emelte a biztonságot. A gyártó bemutatta a világ első oldalsó függönylégzsákját teherautók számára, továbbá az új tehergépkocsi-generáció erősebb fülkét is kapott, amelyhez ultra nagy szilárdságú acélt használnak. 

Az új tehergépkocsi-generáció kifejlesztésekor hatalmas mennyiségű emberi munkaórát töltöttünk törésszimulációval és törésteszteléssel” – mondta Dan Loftén. „Összesen több mint negyven tehergépkocsit törtünk össze. Továbbá a legkorszerűbb technológiákat használtuk, mint például Thort, a világ legfejlettebb töréstesztbábuját.” 

IDŐVONAL 

A Scania a történelme során mindvégig folyamatosan új megoldásokat vezetett be a járművezetők és a többi közlekedő biztonságának javítása érdekében.

A Scaniáról 
A Scania a közlekedési megoldások világszinten is vezető szállítója. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel együtt élen járunk a fenntartható közlekedési rendszerre való átállásban. 2018-ban 88.000 tehergépkocsit, 8.500 autóbuszt és 12.800 ipari, illetve hajómotort szállítottunk ki ügyfeleinknek. Nettó értékesítési árbevételünk meghaladta a 137 milliárd svéd koronát, amelynek mintegy 20 százaléka a szolgáltatásokkal kapcsolatos. Az 1891-ben alapított Scania vállalat ma már több mint 100 országban tevékenykedik és körülbelül 52.000 főt foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés Svédországban összpontosul, ám Brazíliában és Indiában is működnek ágazatai. A termelés Európában, Latin-Amerikában és Ázsiában folyik, míg regionális termelőközpontok üzemelnek Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a TRATON SE vállalatcsoport része. 
További tájékoztatás: www.scania.hu
 


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; - Scania


IpariCégek.hu: VÉTEL - ELADÁS ;
Ipari cégek ; Ipari hírek ; Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Cégből kiszállás ;
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?
Működő, vagyonnal rendelkező cégek eladását, vételét, több évtizedes gyakorlati tapasztalattal megvalósíthatjuk: Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ; Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ; Cégfejlesztés ;
¤ Cégből kiszállás ; Működő cég eladása ; Eladó fémipari cégek ;
¤ Híreink ; YouTube videó csatornánk hírei ;