Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

A Scania bemutatja a villamosított hajtásrendszerek tanulmányát


2020.06.09
Forrás: Scania, Sajtóközlemény
Mivel egyre több ügyfél szeretné csökkenteni a szén-dioxid-lábnyomát, a Scania most bemutatja a tanulmányát a hibrid és teljesen elektromos hajtásrendszerek terén.

A házon belül kifejlesztett villamosítási tanulmányunk a közúti járművek villamosításában szerzett tapasztalatainkon alapul” – mondta Joel Granath, a Scania alelnöke. „Miután a Scania hosszú idők óta kiválóságnak számít a gázolajjal és alternatív üzemanyagokkal működő motorok gyártása terén, most a fejlesztések következő szintjére lépünk, nevezetesen a szén-dioxid-terhelést csökkentő villamosított rendszerekkel.” 

A villamosított hajtásrendszerek kompakt kialakításuk mellett kimagasló teljesítményt nyújtanak. Minden részegységük zökkenőmentesen együttműködik egymással, és ezeket egy közös vezérlőrendszer irányítja. Az egyetlen rendszervezérlő csatlakozási felület és az egyetlen mechanikus csatlakozási felület – CAN J1939 és SAE 1 – változatlan marad a korábbiakhoz képest, így egyszerűbb összekapcsolni külső részegységekkel. 

A Scania rendszerei modulárisak és méretezhetők lesznek, így az ügyfelek számos részegység közül válogathatnak, illetve társíthatják ezeket az adott alkalmazásnak és a sajátos követelményeknek megfelelően. 

A szén-dioxid-kibocsátás akár 92 százalékos csökkentésének lehetőségével a Scania hibrid elektromos rendszere egy villanymotorból és egy belső égésű motorból áll – közösen vagy önállóan is működő erőforrásokként. A hibrid elektromos rendszer eredményesen alkalmazható például kotrógépekben, dömperekben, kőtörőkben, autódarukban, betonszivattyúkban, valamint repülőtéri tűzoltóautókban. A hajózási ágazatban például ingajáratokat teljesítő hajókban, járműszállító kompokban, révkalauzhajókban és halgazdaságokat segítő hajókban lehet előnyös ez a rendszer. 
A hibrid megoldás rendkívüli nyomatékkal és már közvetlenül az alapjárati fordulatszámtól kiváló gázreakcióval javítja a hajtáslánc teljesítőképességét. Továbbá jelentősen csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, miközben mérsékli az üzemeltetési
költségeket, a zajt és a károsanyag-kibocsátást. Mivel a villanymotort a belső égésű motorra csavarozzák, fordulatszám-tartományát pedig a belső égésű motoréhoz igazítják, nincs szükség további áttételre. Ez minimalizálja az energiaveszteséget és megkönnyíti a berendezések kialakítását, illetve beépítését, ez utóbbit pedig a kompakt kialakítás is segíti. 

A teljesen elektromos rendszer akár 98 százalékkal is csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást, ha az elektromos áramot megújuló forrásokból állítják elő. A konténerrakodó targoncák, terpeszdaruk, dömperek, kotrógépek, homlokrakodók, repülőtéri tűzoltóautók és repülőtéri hátratoló traktorok néhány példái azoknak a járműveknek és eszközöknek, amelyeknél előnyös lehet a Scania teljesen elektromos hajtásrendszere. A hajózás terén a rendszer különösen hasznos lehet például városnéző hajókban, járműszállító kompokban, szélerőműparkokat segítő hajókban és járőrhajókban. 

A villanymotort használó teljesen elektromos hajtásrendszert kimagasló energiasűrűség, valamint már közvetlenül az elindulástól rendelkezésre álló legnagyobb nyomaték és gázreakció jellemzi. A nagy energiahatékonyságnak és csekély karbantartásigénynek köszönhetően kis üzemeltetési költségeket biztosít. 

„A Scania jövőbeli hibrid és teljesen elektromos hajtásrendszereinek fejlesztése során azt a következtetést vontuk le, hogy ezek számos különféle alkalmazási területen igen előnyösek lehetnek. A piac örömmel fogadja majd a már indulástól rendelkezésre álló azonnali gázreakciót és kimagasló nyomatékot biztosító hajtásláncokat” – magyarázta Joel Granath.

A Scaniáról 
A Scania a közlekedési megoldások világszinten is vezető szállítója. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel együtt élen járunk a fenntartható közlekedési rendszerre való átállásban. 2019-ben 91.700 tehergépkocsit, 7.800 autóbuszt és 10.200 ipari, illetve hajómotort szállítottunk ki ügyfeleinknek. Nettó értékesítési árbevételünk meghaladta a 152 milliárd svéd koronát, amelynek mintegy 20 százaléka a szolgáltatásokkal kapcsolatos. Az 1891-ben alapított Scania vállalat ma már több mint 100 országban tevékenykedik és körülbelül 51.000 főt foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés Svédországban összpontosul, ám Brazíliában és Indiában is működnek ágazatai. A termelés Európában, Latin-Amerikában és Ázsiában folyik, míg regionális termelőközpontok üzemelnek Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a TRATON SE vállalatcsoport része. 
További tájékoztatás: www.scania.hu


* NEWS * ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés ; Munkagép, haszongép ; Scania ; Fém, gépipar ; Energia, közmű, akkumulátor

¤ ¤ ¤ ¤ ¤
VIDEÓINK:
YouTube videó csatornánk hírei , Fogathajtás, lovas videó híreink
Videók: Ipari.hu - www.ipari.hu ;
¤ ¤ ¤ ¤ ¤
Közvetítési honlapjainkról:
I.: EladóCégek.hu ;
II.: Ipariingatlanok.hu:
- Részletes kereső : Ipari, Üzleti, Mg-i, Telek ingatlanok ;

IpariCégek.hu: Ipari cégek ; Ipari hírek .Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ;Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ;Cégből kiszállás ;Cégfejlesztés ;
Értéket fejlesztünk és értéket közvetítünk
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?


Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Több mint 12.000 videó:
IpariCégek.hu
.