Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

A hetvenes évek projektötletét hívja életre a ŠKODA tanulói autóinak hagyománya


2020.06.25
Forrás: Porsche Hungaria, Skoda Sajtóközlemény
› Már 1975-ben elkészítették a ŠKODA szakiskolájának tanulói a ŠKODA BUGGY 736 négy példányát

› A ŠKODA SCALA spider-változata immár a hetedik hivatalos ŠKODA tanulói autóként (ŠKODA Azubi Car) születik meg 2020-ban
› Több mint 90 éves hagyományokra tekinthet vissza a ŠKODA szakmai utánpótlásának színvonalas képzése

Mladá Boleslav, 2020. június 17. – Néhány héten belül a SCALA spider-változata formájában a ŠKODA-szakiskola tanulói bemutatják a hetedik ŠKODA tanulói autót (ŠKODA Azubi Car). A 2013-ban indított különleges projekt előfutára már a hetvenes években felfedezhető a ŠKODA történetében, a ŠKODA szakmai tanulói ugyanis még 1975-ben a ŠKODA BUGGY 736 négy példányát készítették el kézi munkával, már akkor tanúbizonyságot téve az 1927-ben alapított Mladá Boleslav-i iskolában folyó magas színvonalú oktatásról. A ŠKODA immár több mint 90 esztendeje helyez nagy hangsúlyt szakmai utánpótlása, illetve munkatársai képzésére, ami 2013 óta a ŠKODA Akadémia szervezésében zajlik.

Alois Kauer, aki 2020 február óta a ŠKODA Akadémia vezetője, kiemelte: „Óriási jelentőségű a ŠKODA számára szakmai utánpótlása és munkatársai már a kezdetektől folyó, átfogó képzése, illetve a megfelelő oktatási és továbbképzési lehetőségek biztosítása számukra. Szakiskolánk időközben már több mint 90 esztendős hagyományokra tekinthet vissza. Az elmúlt évtizedek során folyamatosan bővítettük a műszaki és szakmunkás oktatási kínálatot, amit a mérnökök és vezetők számára duális képzési formákkal egészítettünk ki a ŠKODA Akadémián. A széleskörű gyakorlati vonatkozások, s nem utolsósorban a gyártással kialakított szoros kapcsolat mindenkor magas színvonalú képzést biztosít. Egyedülálló Azubi Car projektünk keretében, amelynek korai előfutára már 1975-ben megjelent, tanulóink évente egyszer meggyőzően igazolhatják e magas színvonalat. Napról-napra jobban várjuk a ŠKODA SCALA spider-változata formájában érkező, immár hetedik tanulói autót.”

Története során a ŠKODA igen korán, már az 1920-as években keresi szakmai utánpótlásának jövőbeni munkájukra való optimális felkészítésének módját és lehetőségeit. 1927-ben alapítják meg a Mladá Boleslav-i ŠKODA szakiskolát, amely hamar kiváló hírnévre tesz szert, s tanulói száma éppúgy bővül az idő múltával, mint műszaki és szakmunkás oktatási kínálata. A hetvenes években mindezt érettségizettek négyéves oktatása egészíti ki, majd az első gépészeti tanulmányi lehetőségek is megjelennek.

2013-ban megalapítják a mai ŠKODA Akadémiát, amely közös intézményben fogja össze a végzősök és a szakmát kezdők oktatását, valamint a munkatársak és más szakemberek továbbképzését. A szakképzés támogatásáról szóló memorandum 2014-es aláírását követően korszerűsítik a ŠKODA-szakiskola osztálytermeit. A ŠKODA Akadémia duális és gyakorlathoz közeli képzést kínál, mégpedig az akadémia és a ŠKODA AUTO gyártási és fejlesztési részlegei közötti intenzív kapcsolat révén. Az akadémia ezzel évtizedes gyakorlat folytatója, ugyanis már a hetvenes és a nyolcvanas években is számos szakirányú tanuló teljesíthette szakmai gyakorlatát a vállalaton belül, illetve látogathatta meg Közép- és Kelet-Európa más országai, például az egykori NDK autógyárait. A ŠKODA-szakiskola tanulói emellett az országos és nemzetközi vásárokon, kiállításokon és szakmai versenyeken is részt vehettek.

Röviddel a ŠKODA Akadémia megnyitása után a tanulói autó (Azubi Car) projekttel új hagyomány veszi kezdetét, amely hetvenes évekbeli előfutárára épül. 1975-ben a ŠKODA szakmai tanulói a ŠKODA BUGGY 736 négy példányát készítették el kézi munkával, amely prototípusok egyike ma a Mladá Boleslav-i ŠKODA Múzeumban áll, miután 2017-ben ugyancsak a szakiskola tanulói széleskörűen restaurálták. A tanulói autó (Azubi Car) projekt keretében a kiválasztott fiatalok évente egyszer megtervezhetik, majd maguk el is készíthetik álmaik autóját, így a gyakorlatban is alkalmazhatják, illetve fejleszthetik elsajátított ismereteiket. Ennek során a ŠKODA minden részlegének szakembereivel konzultálnak, s minden fázist megismerhetnek, az autó tervezésétől a fejlesztésén át, egészen a gyártásáig. Az első ŠKODA tanulói autóként 2014-ben a CITIJET, vagyis a ŠKODA CITIGO kétüléses verziója mutatkozott be, a legutóbbi – azaz hatodik – Azubi Car pedig a ŠKODA KODIAQ műszaki alapjaira épülő, mély benyomást keltő 2019-es MOUNTIAQ. A ŠKODA tanulói autókról a ŠKODA Storyboard kínál teljes áttekintést.

Utolsó szakaszában jár a hetedik tanulói autón zajló gyakorlati munka

2019 ősze óta a ŠKODA-szakiskola 31 tanulója – köztük öt hölgy – dolgozik a hetedik tanulói autó (Azubi Car) megalkotásán. Első alkalommal szolgál műszaki alapként a ŠKODA SCALA, amelyet a tanulók látványos spiderré alakítanak. Alois Kauer első ízben e projekt védnöke, mióta megérkezett a ŠKODA Akadémia élére, s egy interjúban külön kihangsúlyozta a projekt jelentőségét a vállalat számára. Oktatók irányítása mellett, valamint a ŠKODA a műszaki fejlesztés, a formatervezés és a gyártás szakterületein dolgozó mérnökei és nagytapasztalatú munkatársai támogatásával a tanulók minden munkafázist maguk végeznek, az első vázlatrajzoktól a teljes tervezésen át, egészen az egyedi darab megépítéséig. A gyártás a COVID-19 világjárvány következtében elrendelt, s a ŠKODA minden üzemére kiterjedő leállítása, illetve a tanítás szüneteltetése a ŠKODA-szakiskolában a tanulói projektre is kiterjedt, jelentősen megzavarva az egyébként is feszes menetrendet. Április közepétől azonban a tanulók részlegesen, elméleti oktatás és videokonferenciák formájában, június 1-je óta pedig széleskörű higiéniai és biztonsági intézkedések mellett már a gyakorlatban is folytathatták a munkát – s az autó megépítése már végső szakaszában jár.

ŠKODA AUTO
› az egyik legnagyobb múltú autógyártó a világon. A céget 1895-ben alapították – az automobil születésének hőskorában. A vállalat főhadiszállása a mai napig MladáBoleslav városában maradt.
› modellkínálatában jelenleg a következő típusok szerepelnek: FABIA, SCALA, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ és SUPERB.
› 2018-ban több mint 1,25 millió járművet szállított le vásárlóinak világszerte.
› 1991 óta a Volkswagen-csoport tagja. A Volkswagen-csoport az egyik legsikeresebb autógyártó a világon. A ŠKODA a csoport kötelékében függetlenül fejleszt és gyárt járműveket, valamint alkatrészeket, motorokat és váltókat.
› három telephelyen működik Csehországban, gyárt Kínában, Oroszországban, Szlovákiában, Algériában és Indiában főként a csoporton belüli partnerség keretében, továbbá Ukrajnában és Kazahsztánban helyi partnerekkel együttműködve.
› több, mint 30 ezer dolgozót alkalmaz világszerte, és száznál is több piacon működik aktívan.

www.skoda.hu  


NEWS: ; Autó, jármű, közlekedés ; IT, informatika ; Internet ; Ipari hírek ; Business ; Ipari cégek ; Škoda

¤ ¤ ¤ ¤ ¤
VIDEÓINK:
YouTube videó csatornánk hírei , Fogathajtás, lovas videó híreink
Videók: Ipari.hu - www.ipari.hu ;
¤ ¤ ¤ ¤ ¤
Közvetítési honlapjainkról:
I.: EladóCégek.hu ;
II.: Ipariingatlanok.hu:
- Részletes kereső : Ipari, Üzleti, Mg-i, Telek ingatlanok ;

IpariCégek.hu: Ipari cégek ; Ipari hírek .Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ;Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ;Cégből kiszállás ;Cégfejlesztés ;
Értéket fejlesztünk és értéket közvetítünk
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?


Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Több mint 12.000 videó:
IpariCégek.hu
.