Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

Knorr-Bremse: 2020 első féléves erős teljesítménye a Knorr-Bremse ellenállóképességét jelzi


2020.09.10
Forrás: Knorr-Bremse, Sajtóközlemény
- Megerősített egész éves előrejelzés 2020-ra: 5.900-6.200 millió euró közötti bevétel, 16,5-17,5% közötti működési EBITDA-marzs
- Az első féléves üzleti teljesítményt a COVID-19 világjárvány befolyásolta

- 15,2%-kal 3.055,8 millió euróra csökkenő bevétel
- Az erőteljes utópiaci üzletág eredménystabilizáló hatása
- Robosztus jövedelmezőség: 17,5% EBITDA-marzs az előző évi 18,6%-hoz képest
- A műveletek rugalmasságát a 2,3 milliárd eurós bruttó készpénzállomány biztosítja

München, 2020. szeptember 10. – A fékrendszerek globális piacvezetője, valamint a biztonsági szempontból döntő fontosságú vasúti és haszongépjármű-rendszerek vezető szállítója a mai napon közzétette a 2020 első félévére vonatkozó eredményeit.

Frank Markus Weber, a Knorr-Bremse AG pénzügyi igazgatója: „A koronavírus-világjárvány 2020 első félévében a Knorr-Bremse valamennyi piacát egyaránt sújtotta. A dolgozóink egészsége elsődleges fontosságú volt számunkra. A kereslet visszaesésére időveszteség nélkül reagálva jövedelem- és cash-flow stabilizáló akcióprogramot indítottunk, ami lehetővé tette a nettó jövedelemre gyakorolt hatások jelentős mérséklését az idei év első félévében. Az erőteljes utópiaci üzletág mindkét szegmensben a haszonkulcs stabilizálásához járult hozzá. A második félévben érzékelhető javulást különösen Kínában tapasztaltunk, bár ennek üteme nem lesz tartós. A globális helyzetet továbbra is nagyfokú bizonytalanság jellemzi.”

Reziliens üzleti modell a stabil utópiacnak köszönhetően

A 2020-as pénzügyi év első hat hónapjában a Knorr-Bremse vállalatcsoport piaci környezetét leginkább a koronavírus-világjárvány hatása határozta meg. A vasúti járművek piacát illetően Kína és Európa az első félév végére kezdett magához térni az év elején bevezetett nagyszabású szigorítások után, ugyanakkor más régiókban, így Indiában, valamint Észak- és Dél-Amerika országaiban a világjárvány változatlan erővel éreztette a hatását. A globális haszongépjármű piacon a COVID-19 hatása 2020 első félévében a világ döntő részén érezhető volt, a visszaesés éves szinten elérte a 16%-ot. Gyors fellendülés csak a kínai piacon volt tapasztalható, 21%-kal haladva meg 2019 első féléves teljesítményét.

A Knorr-Bremse vállalatcsoport 2.727,1 millió euró értékű új megrendelései - nem meglepő módon - 23,8%-kal maradtak el az előző évitől (2019. I. félév: 3.581,2 millió euró). A 2020. június 30-án 4.363,3 millió eurót kitevő megrendelés-állomány továbbra is stabil, mindössze 3,9%-kal maradt el az előző éves 4.542,3 millió eurótól.

A Knorr-Bremse vállalatcsoport bevétele 2020 első félévében 15,2%-kal 3.055,8 millió euróra mérséklődött (2019. I. félév: 3.601,5 millió euró). Míg a vasútijármű-rendszerek (RVS) szegmens teljes bevétele az eredeti beszállítói (OE üzletág) globális bevételcsökkenése miatt éves szinten csupán 7,2%-kal mérséklődött, a haszongépjármű-rendszerek (CVS) szegmens bevétele 23,9%-kal esett vissza a haszongépjármű-gyártás világméretű zuhanása, és főként az európai és az egyesült államokbeli ügyfélkör ideiglenes gyárbezárásai miatt, különösen a második negyedév során. Ennek megfelelően a vasútijármű üzletág teljes bevételből való részesedése 57%-ra emelkedett (2019. I. félév: 52%).

A Knorr-Bremse vállalatcsoport utópiaci üzletágának részesedése a teljes bevételből látványos mértékben 37,7%-ra nőtt (2019. I. félév: 31,7%). Az utópiaci bevételek abszolút értelemben vett 1,0 mértékű növekedése a Knorr-Bremse Csoport erőteljes üzleti modelljét tükrözi.

Az egyes régiók bevételhez való hozzájárulása az ázsiai és csendes-óceáni térség kedvező piaci fejleményeit jelzi 2,2%-os abszolút bevételnövekedés mellett. A többi régió - Európa/Afrika, Észak- és Dél-Amerika - bevételei 2020 első félévében mérséklődtek. A bevételek regionális megoszlása 2020. I. félévének végén a következők szerint alakult:

- Európa/Afrika: 45% (2019. I. félév: 47%)
- Ázsia/Csendes-óceáni térség: 34% (2019. I. félév: 28%)
- Észak-Amerika: 20% (2019. I. félév: 23%)
- Dél-Amerika: 1% (2019. I. félév: 2%)

Ezek a trendek azt jelzik, hogy a Knorr-Bremse az ipari termékek piacán, illetve a versenytársakkal szemben továbbra is komoly előnyt élvez robosztus üzleti modelljének, a vasúti- és haszongépjármű szegmensre helyezett fókuszának és az erőteljes utópiaci tevékenységnek köszönhetően.

Stabil EBITDA és EBIT-marzs a gyors korai intézkedések eredményeként

A kihívások közepette a Knorr-Bremse a koronavírus-világjárványra azonnal reagálva átfogó intézkedéseket vezetett be a csoport helyzetének stabilizálása és a munkavállalók mind hatékonyabb védelmének biztosítása érdekében. Az észak-amerikai és európai haszongépjármű-piacok bevételeinek romló előrejelzése miatt a CVS üzletág már 2019-ben szigorú költségszabályozást vezetett be hatékonyságnövelő program kíséretében. Az ügyfelek ideiglenes gyárbezárásai 2020 első félévében az intézkedések jelentős megerősítését és szisztematikus végrehajtását eredményezték. Költségcsökkentő intézkedések bevezetésére az RVS üzletágban és más szegmensekben is sor került a koronavírus-világjárvány csoportszintű nettó jövedelemre gyakorolt negatív hatásainak kivédésére.

Az EBITDA értéke 2020 első félévében 535,5 millió euró volt (2019. I. félév: 669,0 millió euró), ami éves szinten 20,0% mértékű csökkenésnek felel meg főként mennyiségi tényezők következtében. A 17,5%-os EBITDA-marzs mérsékelt csökkenést mutatott (2019. I. félév: 18,6%). A wülfrathi gyár szerkezetátalakítási költségeivel (16,4 millió euró) kiigazítva a működési EBITDA-marzs 2019 első félévében 19,0% volt.

Az EBIT értéke 2020 első félévében szintén erőteljesen csökkent: 25,4%-kal 397,5 millió euróra (2019. I. félév: 533,2 millió euró). A 13,0%-os EBIT-marzs az előző évhez képest mindössze 1,8 százalékponttal mérséklődött (14,8%).

A kedvező termékösszetétel a bevételhez képest a marzsok viszonylag kismértékű csökkenését eredményezte, alátámasztva az üzleti modell stabilitását.

Stabil megrendelés-állomány és marzs a vasútijármű-rendszerek (RVS) szegmensben a COVID-19 ellenére is

Az RVS szegmens új megrendeléseinek állománya 13,5%-kal 1.664,3 millió euróra esett vissza az összes régióban a koronavírus-világjárvány hatására (2019. I. félév: 1.924,7 millió euró). Ezzel szemben a 2020. július 30-i megrendelés-állomány elérte a 3.496,5 millió eurót különösen az előző évi kedvező állapotoknak köszönhetően (2019. I. félév: 3.261,1 millió euró).

Az RVS szegmens bevétele 2020 első félévében 7,2%-kal 1.740,8 millió euróra csökkent (2019. I. félév: 1.876,0 millió euró). A vasúti szolgáltatások üzletág növekedése az európai és az észak-amerikai piacok erejének tudható be. Ugyanakkor az OE üzletág bevétele főként Európában, azon belül is elsősorban a könnyű vasúti járműveknél, a regionális és elővárosi vasúti szegmensekben, valamint a nagysebességű vonat üzletágban esett vissza. Bevételcsökkenést regisztráltak továbbá Észak-Amerikában elsősorban a tehervonat üzletágban, valamint Ázsiában a mozdony- és a nagysebességű vonat üzletágakban. Az ázsiai piacon bizonyos mértékben érezhető volt a metrószerelvény üzletág erőteljes teljesítményének kompenzáló hatása.

A 390,2 millió eurós EBIDTA viszonylag kismértékben csökkent az előző évhez képest (2019. I. félév: 417,0 millió euró) mennyiségi tényezők következtében. Mindez az EBITDA-marzs stabil trendjét eredményezte, az idei év első félévében elérve a 22,4%-ot (2019. I. félév: 22,2%). Kedvező hatású volt továbbá a magas marzsú utópiaci üzletág örvendetes növekedése, ami az eredményhez való hozzájáruláson keresztül a haszonkulcs magas szinten történő stabilizálását eredményezte. Ugyanakkor a koronavírus-világjárvány miatt sietve bevezetett költségcsökkentő intézkedések a nettó jövedelemre gyakoroltak pozitív hatást.

Haszongépjármű-rendszerek (CVS) szegmens - erős utópiaci teljesítmény

A CVS üzletág új megrendeléseinek állománya erőteljes mértékben, 36,1%-kal 1.060,6 millió euróra esett vissza 2020 első félévében (előző év: 1.658,5 millió euró). A csökkenésért az ügyfélkör COVID-19 válság miatti ideiglenes gyárbezárási okolhatók különösen az idei év második negyedévében. Az új megrendelések jelentős visszaesése a megrendelés-állományra vonatkozó adatokban is tükröződött: 32,1%-os csökkenés, 880,1 millió euró 2020. június 30-án (előző év: 1.295,6 millió euró).

Az idei év első félévében a haszongépjármű-gyártás a vártaknak megfelelően valamennyi piacon visszaesett, a folyamatot ugyanakkor a koronavírus hatása is erősítette. 2020 első felében a teherautó-gyártás globális üteme 16%-kal csökkent az előző évhez képest, ezen belül Nyugat-Európában 42%, Észak-Amerikában 49% mértékű volt a visszaesés. A CVS szegmens bevétele 2020 első félévében 23,9%-kal 1.314,7 millió euróra mérséklődött (2019. I. félév: 1.726,7 millió euró). Az OE ügyfélkör az üzletág teljes bevételének 71%-át adta, ami éves szinten 7 százalékpontos csökkenést jelent (2019. I. félév: 78%). Ezzel szemben az utópiaci üzletág részesedése a teljes bevételből 29%-ra nőtt (előző év: 22%), és abszolút értelemben is jelentősen erősödött, alig maradva el az előző évitől.

Az EBITDA értéke 2020 első félévében 40,1% mértékű csökkenés mellett 158,2 millió euró volt (2019. I. félév: 264,2 millió euró). A 12,0%-os EBITDA-marzs éves szinten 3,3 százalékponttal mérséklődött (2019. I. félév: 15,3%). A wülfrathi gyár 16,4 millió eurós szerkezetátalakítási költségeivel kiigazítva a működési EBITDA-marzs 16,3% mértékű volt.

Nagyobb tőkeráfordítás kutatás-fejlesztésre és gyártási, valamint automatizálási projektekre

A Knorr-Bremse 2020 első felében a bevételei 6,4%-át fordította kutatási és fejlesztési tevékenységekre. Ezen belül a vasútijármű üzletág bevételeinek 5,7%-a, a haszongépjármű üzletág bevételeinek 7,3%-a került ilyen célból beruházásra.

A koronavírus-világjárvány miatti intézkedések ellenére a Knorr-Bremse előremutató befektetési politikája 2020 első felében is folytatódott a csoport hosszú távú növekedési és innovációs prioritásait hangsúlyozva. Az ingatlanok, gyárak, berendezések és immateriális javak céljára fordított befektetések összege 2020. június 30-án elérte a 147,9 millió eurót (2019. I. félév: 123,4 millió euró; a müncheni központ „északi szektorára” fordított 10,3 millió euróval kiigazítva). Az észak-amerikai telephelyek - Huntington, Bowling Green - gyártási kapacitásainak jelenlegi is zajló bővítésén kívül az ingatlan-, gyár- és berendezés célú tőkeráfordítások főként a kormányrendszerek üzletágba történő stratégiai beruházások, a gyártási létesítmények pótlási, bővítési és automatizálási munkálatai, valamint szállítói eszközök és informatikai projektek révén hasznosultak.

A Knorr-Bremse Csoport 2020. június 30-án összesen 28.941 főt foglalkoztatott, ami 2,9%-kal marad el az előző évi létszámadatoktól (2019. I. félév: 29.812 fő). A Knorr-Bremse egyes országokban rövidített munkaidőt vezetett be a dolgozói kapacitások racionalizálása érdekében a magasan képzett munkaerő elbocsátásának elkerülésére. Az R.H. Sheppard felvásárlásával a haszongépjármű üzletág dolgozóinak létszáma 2020 első felében 792 fővel emelkedett. Ugyanakkor a Powertech Csoport 2019 első felében nyilvántartott 529 dolgozója már nem számított bele a vasúti üzletág alkalmazotti létszámába - a Powertech Csoport időközben értékesítésre került.

A műveletek rugalmasságát 2,3 milliárd eurós készpénzállomány biztosítja

A Knorr-Bremse márciusban jelezte, hogy 750 millió euró összegben újabb hitelkeretet kíván igénybe venni. A hitelkeret révén a tevékenységek rugalmassága a koronavírus-világjárvány eszkalálódása és a fokozódó gazdasági lassulás ellenére is biztosítható lesz. A 2020. június 30-án bruttó 2,3 milliárd eurót kitevő készpénzállomány kellő rugalmasságot biztosít a likviditási szükségletek fedezésére.

Megerősített egész éves előrejelzés 2020-ra

Az első féléves adatok alapján, valamint a COVID-19 miatti újabb bezárások üzleti teljesítményre gyakorolt ez évi hatásaival számolva a társaság 2020-ra várt teljes bevétele 5.900-6.200 millió euró közötti (2019-es beszámoló: 6.937 millió euró), a várt működési (EBITDA) marzs 16,5-17,5% közötti (2019-es beszámoló: 18,8%). Előrejelzésünk a globális gazdasági növekedés további gyengülésére nem számít, ugyanakkor a politikai környezet és az árfolyam stabilitását feltételezi.

A teljes féléves beszámoló itt tekinthető meg: www.knorr-bremse.com

www.knorr-bremse.hu  


NEWS: ; Autó, jármű, közlekedés ; Munkagép, haszongép ; Fém, gépipar ; Ipari hírek ; Business ; Ipari cégek ; Knorr-Bremse

¤ ¤ ¤ ¤ ¤
VIDEÓINK:
YouTube videó csatornánk hírei , Fogathajtás, lovas videó híreink
Videók: Ipari.hu - www.ipari.hu ;
¤ ¤ ¤ ¤ ¤
Közvetítési honlapjainkról:
I.: EladóCégek.hu ;
II.: Ipariingatlanok.hu:
- Részletes kereső : Ipari, Üzleti, Mg-i, Telek ingatlanok ;

IpariCégek.hu: Ipari cégek ; Ipari hírek .Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ;Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ;Cégből kiszállás ;Cégfejlesztés ;
Értéket fejlesztünk és értéket közvetítünk
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?


Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Több mint 12.000 videó:
IpariCégek.hu
.