Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

770 ok az izgalomra: Ésszerű érzelmeket keltenek a korszerűsített Scania V8-as motorok


2020.09.30
Forrás: Scania, Sajtóközlemény
¤ A négy új V8-as motor, illetve hajtáslánc akár 6 százalékos üzemanyag-megtakarítást is kínál
¤ 530, 590, 660 és 770 lóerő – a felülmúlhatatlan V8-as teljesítménykínálata

¤  Kis belső súrlódás, korszerűsített turbófeltöltő és intelligens segédberendezések 
¤ Korszerűsített kipufogógáz-utánkezelő rendszer nagyobb teljesítménnyel 
¤  A hosszabb és nehezebb tehergépjárművek nagyobb fuvarozási hatékonyságot és kisebb szén-dioxid-kibocsátást nyújtanak, akár biodízel-üzemanyagokkal vagy azok nélkül is 

Nemcsak rekordszintű teljesítményt kínálnak a Scania új V8-as motorjai, hanem jelentősen javított üzemanyag-hatékonyságot is. A teljes megtakarítás elérheti a hat százalékot – vagy még többet – megfelelő körülmények között, ha a hajtáslánc az új G33-as sebességváltót tartalmazza. Az ilyen mértékű üzemanyag-megtakarítás természetesen hatalmas különbséget jelent, hosszú távon az éghajlatnak, valamint itt és most a fuvarozóknak egyaránt. 

Amíg át nem állunk a fosszilis energiaforrásoktól mentes közlekedésre, addig mindannyiunknak mindent el kell követnünk, hogy javítsuk a jelenlegi megoldásainkat” – mondta Alexander Vlaskamp, a Scania értékesítésért és marketingért felelős alelnöke. „Az ember nem hagyhatja leégni a házát csupán azért, mert már épül az új. Az átállásnak zökkenőmentesnek kell lennie.

Az üzemanyag-megtakarítás a Scania mérnökei által végzett átfogó finomhangolás és továbbfejlesztés eredménye, beleértve a belső égésű motorok fejlesztésében élenjárónak számító műszaki megoldások alkalmazását is. Ezek közé tartozik a csökkentett belső súrlódás, a nagyobb sűrítési arányok, a továbbfejlesztett kipufogógáz-utánkezelő rendszerek és az új, nagyteljesítményű motorvezérlő rendszer (EMS). Mindezeket több mint hetven új alkatrész biztosítja. 

Miközben a jövő villamosított közlekedése áll a napirend élén, a világ még mindig a belső égésű motorokkal hajtott tehergépjárművekkel végzett fuvarozástól függ – ezért játszanak olyan fontos szerepet a Scania új, erős V8-as motorjai. 

Egy átlagos, hosszú távú fuvarozásban használt tehergépjármű Európában körülbelül 150.000 kilométert fut évente” – mondta Alexander Vlaskamp. „Éves szinten körülbelül 3.000-4.000 liter üzemanyag is megtakarítható az új V8-as motorunkkal hajtott tehergépjárművekkel azokon a piacokon, amelyeken megengedett a hosszabb és nehezebb járműszerelvények közlekedése – ez minden szempontból hatalmas eredmény.

A Scania új generációs V8-as motorjai akár hatszázalékos üzemanyag-megtakarítást is kínálnak az új Scania Opticruise sebességváltókkal társítva. Ez jelentősen csökkenti a szén-dioxid-lábnyomot és az üzemanyagköltséget. 

Csúcsteljesítmény – minden eddigihez képest 

Az új V8-as generáció legnagyobb feltűnést keltő és legérdekesebb tagja a 770 lóerős, 3700 newtonméter legnagyobb nyomatékot kifejtő csúcsváltozat – minden bizonnyal ma ez a legerősebb sorozatgyártású tehergépkocsi-motor. Hol és mikor szükséges ekkora teljesítmény? 

Ez persze nem mindenkinek kell, de növekvő keresletet tapasztalunk a 60 tonna vagy annál is nagyobb szerelvényössztömegre képes tehergépjárművek iránt, különösen országúti szerelvényekhez” – mondta Alexander Vlaskamp. „A leggyorsabb módja a fuvarozási hatékonyság növelésének a hosszabb és nehezebb tehergépjármű-szerelvények alkalmazása. A nehezebb járművek nagyobb üzemanyag-fogyasztását ellensúlyozza a nagyobb hasznos teherbírás. Így kedvezően alakul a tonnánkénti szén-dioxid-kibocsátás, ráadásul a Scania V8-as tehergépkocsik megújuló bioüzemanyagokkal is üzemeltethetők.” 

Természetes, hogy a Scania V8-as motorjaival hajtott tehergépjárművekre azokban az országokban nagy a kereslet, ahol nagyobb szerelvényössztömegeket engedélyeznek – főként az északi országokban. De olyan országokban is kedvelik a V8-asokat, mint például Olaszország és Spanyolország (és bizonyos piacok Európán kívül) a sok meredek és nehéz útvonalat eredményező hegyvidékek miatt. 

Világosan látjuk, hogy az első 770 lóerős tehergépjárművek hol kezdenek majd feltűnni” – mondta Alexander Vlaskamp. „Erőteljes észérvek állnak egy ilyen tehergépkocsi megrendelése mellett. Ezek az ügyfelek a legjobb teljes körű üzemeltetési gazdaságosságot keresik, tudatában vannak a ténynek, hogy a nagyobb hasznos teherbírás fokozott hatékonyságot, nagyobb árbevételt és nagyobb maradványértéket jelent. De azt is tudom, hogy néhány ügyfelünket különösen felbátorítja majd egy ilyen pompás munkaeszköz üzemeltetésének a puszta öröme, illetve érzése is.

További információ: 
A Scania V8-as motorjainak kínálata 

DC16 (530-660 LE) 

  ; DC16 120 530 LE ; DC16 121** 590 LE ; DC16 122 660 LE 
Felépítés: V8 
Összlökettérfogat: 16,4 liter 
Gyújtási sorrend: 1-5-4-2-6-3-7-8 
Hengerek elrendezése: 90° V8 
Szelepek száma hengerenként: 4 
Furat x löket: 130 x 154 mm 
Sűrítési arány 22:1 
Turbófeltöltő: Siklócsapágyas 
Üzemanyag-befecskendezés: Scania XPI 
Kipufogógáz-utánkezelés: Scania SCR 
Kipufogófék teljesítménye: 300 kW @ 2400 f/p 
Olajfeltöltési mennyiség: 43 liter 
Legnagyobb teljesítmény: 530 LE (390 kW) @ 1900 f/p ; 590 LE (434 kW) @ 1900 f/p ; 660 LE (485 kW) @ 1900 f/p 
Legnagyobb nyomaték: 2800 Nm @ 925-1325 f/p ; 3050 Nm @ 925-1350 f/p ; 3300 Nm @ 950-1400 f/p 

DC16 (770 LE)

  ; DC16 123 770 LE ;
Felépítés: V8
Összlökettérfogat: 16,4 liter
Gyújtási sorrend: 1-5-4-2-6-3-7-8
Hengerek elrendezése: 90° V8
Szelepek száma hengerenként: 4
Furat x löket: 130 x 154 mm
Sűrítési arány: 19:1
Turbófeltöltő: Folyadékhűtésű, siklócsapágyas
Üzemanyag-befecskendezés: Scania XPI
Kipufogógáz-utánkezelés: Scania SCR 
Kipufogófék teljesítménye: 300 kW @ 2400 f/p 
Olajfeltöltési mennyiség: 43 liter 
Legnagyobb teljesítmény: 770 LE (566 kW) @ 1800 f/p 
Legnagyobb nyomaték: 3700 Nm @ 1000-1450 f/p 

A Scania összes Euro 5-ös és Euro 6-os motorja 100 százalékos hidrogénezett növényi olajjal (HVO) vagy gázolaj és HVO bármilyen arányú keverékével is üzemeltethető, motorcsaládtól függetlenül. 

** Akár 100 százalékos biodízellel, például FAME üzemanyaggal működtethető változatban is rendelkezésre áll. 

A Scaniáról 
A Scania a közlekedési megoldások világszinten is vezető szállítója. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel együtt élen járunk a fenntartható közlekedési rendszerre való átállásban. 2019-ben 91.700 tehergépkocsit, 7.800 autóbuszt és 10.200 ipari, illetve hajómotort szállítottunk ki ügyfeleinknek. Nettó értékesítési árbevételünk meghaladta a 152 milliárd svéd koronát, amelynek mintegy 20 százaléka a szolgáltatásokkal kapcsolatos. Az 1891-ben alapított Scania vállalat ma már több mint 100 országban tevékenykedik és körülbelül 51.000 főt foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés Svédországban összpontosul, ám Brazíliában és Indiában is működnek ágazatai. A termelés Európában, Latin-Amerikában és Ázsiában folyik, míg regionális termelőközpontok üzemelnek Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a TRATON SE vállalatcsoport része. 
További tájékoztatás: www.scania.hu


NEWS: ; Autó, jármű, közlekedés ; Munkagép, haszongép ; Fém, gépipar ; Ipari hírek ; Business ; Scania

¤ ¤ ¤ ¤ ¤
VIDEÓINK:
YouTube videó csatornánk hírei , Fogathajtás, lovas videó híreink
Videók: Ipari.hu - www.ipari.hu ;
¤ ¤ ¤ ¤ ¤
Közvetítési honlapjainkról:
I.: EladóCégek.hu ;
II.: Ipariingatlanok.hu:
- Részletes kereső : Ipari, Üzleti, Mg-i, Telek ingatlanok ;

IpariCégek.hu: Ipari cégek ; Ipari hírek .Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ;Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ;Cégből kiszállás ;Cégfejlesztés ;
Értéket fejlesztünk és értéket közvetítünk
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?


Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Több mint 12.000 videó:
IpariCégek.hu
.