Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

A Continental szenzor alapú digitális teherfigyelést fejlesztett ki haszongépjárművek számára


2020.09.10
Forrás: Continental, Hírek
¤ A fedélzeti mérőrendszer hasznos információkat nyújt a jármű súlyáról az út megkezdése előtt.
¤ A teherfigyelés a járművek hatékony, gazdaságos és biztonságos megtöltését teszi lehetővé, valamint csökkenti az üresjáratokat.

¤  Az adatalapú megoldás alapvető eleme a megelőző karbantartásnak és az új üzleti modelleknek.

Budapest, 2020. szeptember 10. - A Continental technológiai vállalat egy nagyteljesítményű és megbízható fedélzeti mérőrendszert (OBWS - On Board Weighing System) fejlesztett ki, amely rögzíti és megjeleníti a haszongépjárművek súlyát, beleértve a pótkocsikat és félpótkocsikat is. Gyorsan, egyszerűen, és rögzített mérlegtől függetlenül a mérést az út megkezdése előtt el lehet végezni. További funkciók lehetővé teszik a hatékonyság növelését, messze meghaladva a 2021 májusában hatályba lépő 2015/719 EU irányelv előírásait.

Az irányelv arra kötelezi az uniós tagállamokat, hogy gyakrabban mérjék meg a haszongépjárművek össztömegét. A megfelelő előre tervezés és a szankciók megelőzése érdekében a sofőröknek és a flottaüzemeltetőknek már az út megkezdése előtt ismerniük kell a jármű terhelési állapotát. Eddig ez szinte lehetetlennek számított, és jelenleg komoly kihívásokat jelent azoknak a járműveknek, amelyek számára a félpótkocsit általában a szállítmányozó biztosítja. 

A terhelés folyamatos figyelése

Az új követelmények teljesítése érdekében a legtöbb uniós ország jelenleg elsősorban egy átfogó, helyhez kötött megoldásra támaszkodik. A fedélzeti mérőrendszer azonban olyan hozzáadott értéket kínál, amely meghaladja a szabályozási előírásokat. „Még akkor is, ha a terhelést a jövőben az úton elhelyezett érzékelők fogják mérni, az integrált megoldás továbbra is érdekes marad a szállítmányozók, a flottakezelők és a járművezetők számára.” – mondja Marc Leinemann, a Continental műszaki projektvezetője, aki részt vett a fedélzeti mérőrendszer fejlesztésében.

A flotta üzemeltetői és a sofőrök még a kamion indulása előtt ellenőrizni tudják, hogy a jármű súlya a biztonságos tartományban van-e. Azok a rendszerek, amelyek a jármű tömegét csak az út megkezdése után képesek meghatározni, nem rendelkeznek ezzel az előnnyel. Amennyiben a tömeget még az út előtt meg lehet határozni, akkor a járműveket hatékonyabban és biztonságosabban lehet megtölteni rakománnyal. Mindez az üresjáratok csökkenését is eredményezi. Az így szolgáltatott adatok a megelőző karbantartást is lehetővé teszik, sőt mindez az új üzleti modellek alapjául is szolgálhat, például terheléstől függő szállítási tarifák segítségével. 

Érzékelők mérik a tengelyterhelést

A flották azonban egymástól eltérő követelményekkel rendelkeznek, mivel léteznek olyan vegyes flották, amelyek különböző felfüggesztésű járművekből állnak. A Continental szakemberei ezért különféle OBW megoldásokat fejlesztettek ki, amelyek figyelembe veszik az adott ügyfelek igényeit.

A légrugós alvázak kiválóan alkalmasak az egyes tengelyek terhelési állapotának folyamatos meghatározására. A Continental emellett acél felfüggesztésű alvázak számára is rendelkezik személyre szabott megoldásokkal.

A technológiai vállalat kifejlesztett egy érzékelőt légrugós felfüggesztéssel ellátott járművek számára, amely ultrahanggal méri a légrugók magasságát és nyomását a tengely terhelési állapotának meghatározása érdekében. Ugyanezen az alapon hozott létre a vállalat egy magasságérzékelőt a légrugók nélküli járművek lengéscsillapítóihoz. A lengéscsillapító rugózási útja nyújt információt az adott tengely terhelési állapotáról. A Continental terhelésérzékelője egyaránt alkalmas acél és légrugós tengelyekre. Méri a tengelytest igénybevételét, és így lehetővé teszi a terhelés kiszámítását. A tengelyeket érő terhelések összege adja ki a jármű és a rakomány össztömegét. 

Komplett rendszer egyetlen forrásból

Az így szerzett adatok minden esetben begyűjtésre, majd továbbításra és kiértékelésre kerülnek. Az eredmények pedig végül egy alkalmazáson keresztül jelennek meg a sofőr okostelefonján vagy a vezetőfülkében található kijelzőn. A flottakezelők is lekérhetik az adatokat és optimalizálhatják flottáik kihasználtságát. A Continental egy egyforrású, komplett rendszerként kínálja az összes terméket és szolgáltatást a légrugótól az érzékelőn át az adatfeldolgozásig és a szoftveralkalmazásokig. 

2015/79 EU irányelv: háttérinformáció

A jármű tömegének mérése az infrastruktúra védelmét, valamint a környezetre gyakorolt hatás csökkentését célozza meg. A túlterhelt kamionok nem csak megnövekedett forgalmi kockázatot jelentenek, hanem az utak és hidak kopásához is vezetnek. Ez karbantartási költségeket eredményez és az okozott károk veszélyeztetik az utak biztonságát. Ugyanakkor a rendszeres járműmérések további célja a tisztességesebb verseny biztosítása is azáltal, hogy valamennyi szállítmányozótól megkövetelik az előírt maximális terhelés betartását.

www.continental.hu   


NEWS: ; Autó, jármű, közlekedés ; Munkagép, haszongép ; Radar, szenzor, ultrahang ; Logisztika ; Ipari hírek ; Business ; Continental

¤ ¤ ¤ ¤ ¤
VIDEÓINK:
YouTube videó csatornánk hírei , Fogathajtás, lovas videó híreink
Videók: Ipari.hu - www.ipari.hu ;
¤ ¤ ¤ ¤ ¤
Közvetítési honlapjainkról:
I.: EladóCégek.hu ;
II.: Ipariingatlanok.hu:
- Részletes kereső : Ipari, Üzleti, Mg-i, Telek ingatlanok ;

IpariCégek.hu: Ipari cégek ; Ipari hírek .Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ;Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ;Cégből kiszállás ;Cégfejlesztés ;
Értéket fejlesztünk és értéket közvetítünk
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?


Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Több mint 12.000 videó:
IpariCégek.hu
.