Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  

Új SEAT Leon e-HYBRID: piacra lép a márka első plug-in hibrid modellje


2020.11.26
Forrás: Porsche Hungaria, Seat Sajtóközlemény
- A plug-in hibrid technológia bevezetése extra vonzerőt jelent az új SEAT Leon számára, mind az 5 ajtós, mind a Kombi karosszéria változatokban

- A SEAT Leon ötvözi a dinamikát és a hatékonyságot - ez a kompakt jármű fejlesztésének egyik alappillére
- A SEAT Leon e-HYBRID rendszer egy 1,4 literes TSI motort, egy elektromos motort és egy lítium-ion akkumulátort párosít, amelyek együttesen 204 LE (150 kW) teljesítményt és 350 Nm nyomatékot kínálnak.
- A 13 kWh lítium-ion akkumulátorral a SEAT Leon akár 64 km-t (NEDC-ben 72 km-t) is képes teljesen elektromos üzemmódban megtenni.
- A beépíthető hibrid technológia CO2-kibocsátás-csökkentést ad a SEAT Leon számára; a hivatalos WLTP tesztciklus alapján a CO2 kibocsátás 25 és 30 g / km közötti érték (WLTP)
- A SEAT Connect alkalmazás a járművezetők számára nagyobb hozzáférést biztosít a SEAT Leon e-HYBRID-hez, beleértve az akkumulátor kezelési funkciókat is, és teljes mértékben összekapcsolt élményt nyújt

Martorell / Budapest, 2020. november 26.– A SEAT Leon mindig fontos pillér volt a márka jármű kínálatában, mely segíti a márkát új irányba mozdulni, amikor a világ egy villamosított és fenntartható jövő felé változik.

A SEAT Leon folytatja az elődök által kitűzött sikeres utat: a konnektivitás, a dinamizmus és a biztonság szempontjából új szintet ér el, és a hatékonyság terén is előrelép. A legújabb generációs jármű plug-in hibrid rendszert integrál, így a SEAT Leon e-HYBRID nem csupán a márka első plug-in hibrid modellje, de elektromos offenzívájának kulcsfontosságú része is, mind az ötajtós, mind a Kombi karosszériában.

"A lenyűgöző formatervezéssel, amelyet Barcelona fényei ihlettek, a vadonatúj SEAT Leon innovatív technológiákkal érkezik: ez a márka első teljesen összekapcsolt és legbiztonságosabb járműve, ezzel a valaha volt legjobb Leon" - mondta Wayne Griffiths, a SEAT elnöke. „Most a SEAT legkeresettebb modellje elektrifikált változatban, a legelső plug-in hibrid rendszerünkkel kerül piacra. Az 5 ajtós és a Kombi változatban egyaránt elérhető, fontos részét képezi a SEAT azon törekvésének, hogy integrálja az elektrifikációt a portfólióba, amely a jövőben tovább bővül, hiszen 2021 végéig öt új elektromos modellt dobunk piacra. "

A SEAT Leon, amelyet Barcelonában, a vállalat martorelli központjában , terveztek, fejlesztettek és gyártottak, megtestesíti a márka azon elhatározását, hogy a legújabb technológiákat alkalmazza, és a változó környezeti értékeknek megfelelően vált a jövőbe.

Fejlett technológiák a változó igények kielégítésére

A SEAT Leon mindig a márka termék kínálatának egyik legfontosabb pillére volt, az 1999-es bevezetése óta több mint 2,3 millió darab értékesítésével. A negyedik generációs SEAT Leon a márkát a következő szintre emeli, hogy megfeleljen a folyamatosan változó piac igényeknek. A jármű nemcsak új dinamizmust, hatékonyságot, biztonságot és vonzerőt kínál, hanem hihetetlen hatékonyságot is biztosít fejlett plug-in hibrid hajtásláncának köszönhetően, és akkor jelenik meg, amikor az elektromos hajtások iránt egyre nagyobb az érdeklődés a piacon.

Az új SEAT Leon erőteljes formatervi fejlődést hoz, külső és belső nyelvezetével, amely erősebb karaktert ad a járműnek, amelyet nem kis részben átdolgozott méretei, arányai, határozottabb arculata és a világítástechnika újszerű megközelítése segítettt. De a motorháztető alatt az e-HYBRID még nagyobb lépéseket jelent.

A SEAT Leon e-HYBRID integrálja a belső égésű, az elektromos és az akkumulátor technológiákat, hogy a dinamizmust érintő kompromisszumok nélkül maximalizálja a hatékonyságot és a kényelmet. Az 1,4 literes TSI motor, az  elektromos motor és a 13 kWh lítium-ion akkumulátor kevert energiaellátást biztosít, a SEAT járművek által igényelt dinamikát kínálva, csökkentett kipufogógáz-kibocsátással - különösen teljesen elektromos üzemmódban.

Egy olyan világban, ahol a digitalizáció a legfontosabb, az e-HYBRID rendszer a SEAT Leon-t is még összekapcsoltabbá teszi, a fogyasztóknak nagyobb lehetőséget kínálva arra, hogy digitális életüket magukkal vigyék a járműbe, mégha azon kívül is tartózkodnak.

A SEAT Leon e-HYBRID Full Link rendszere lehetővé teszi a vezeték nélküli Android Auto és az Apple CarPlay szabványainak alkalmazását - és az online infotainment rendszer hamarosan olyan autós alkalmazásokat is kínál majd, amelyek kibővítik és javítják az ügyfél vezetési élményét. Az elektromosan hajtott erőátvitel a járműből való kilépéskor is több kontrollt biztosít, a SEAT Connect alkalmazáson keresztül a felhasználók távolról elérhetik járműveik adatait, kezelhetik a töltési folyamatot és távolról irányíthatják a klimatizálást.

A lehető legbiztonságosabb járművek gyártásának alapvető követelménye a SEAT Leonnál továbbra is központi szerepet tölt be. Az autó integrálja a rendelkezésre álló legfejlettebb vezetőt segítő asszisztens rendszereket, beleértve a prediktív adaptív sebességtartó automatikát, a vészhelyzeti asszisztenst és a Travel Assist-et, hogy a márka valaha gyártott legbiztonságosabb autójává váljon.

A SEAT Leon fejlesztését részben a Volkswagen-csoport MQB Evo architektúrájának köszönhette, amely lehetővé tette egy olyan autó megalkotását, mely a SEAT-ra jellemző változatos vásárlói kör igényeinek, és az elektromos hajtásláncok kihívást jelentő integrálásának is megfelel.

A SEAT Leon megtestesíti a márka alapvető értékeit és célját, hogy a lehető legjobb járműveket kínálja.  

Hajtás: Az égéstechnika és az elektromos technológia szinkronja maximalizálja a dinamizmust

A világ változik, és a közlekedés holisztikusabb megközelítésére van szükség, mivel a világ csökkenteni kívánja a környezetre gyakorolt hatását. A jövő kihívásaira a választ az elektromosság adja meg, és a SEAT Leon e-HYBRID-et ennek figyelembe vételével fejlesztették ki, legyen szó akár az ötajtós vagy a Kombi változatról.

A SEAT Leon e-HYBRID építőelemei az MQB Evo architektúrából származnak, amely a jármű alapját képezi, és utat teremt a kompakt jármű kifejlesztéséhez, így a lehető legjobban felel meg a modern élet igényeinek.

A SEAT a rendelkezésre álló legfejlettebb erőátviteli technológiát használja a plug-in hibrid beépítésével, így a SEAT Leon a legmagasabb teljesítményt és vezethetőséget tudja nyújtani, miközben  megfelel a károsanyag kibocsátás és a környezetre gyakorolt hatás csökkentésére vonatkozó elvárásoknak. A több évtizedes kutatás-fejlesztés során optimalizált, jól ismert égéstechnikai rendszerek és az elektromos alkatrészek egyszerűségének együttműködése olyan kiemelkedő vezetési élményt nyújt, amelyet a SEAT Leon korábban nem látott.

"Az égéstechnika és az elektromos technológiák ötvözésével a dinamika és a hatékonyság legjobb keveréke érhető el, segítve a márka elmozdulását a környezettudatosabb jövő felé " - mondta Dr. Werner Tietz, a SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke. „A legfejlettebb motor- és akkumulátor-technológiákat egyesítve a SEAT Leon képes több időt tölteni tiszta elektromos üzemmódban, maximalizálva annak előnyeit, miközben szükség esetén kihasználja a hagyományos hajtóerőt.”

A fejlett plug-in hibrid rendszer egy 1,4 literes, 150 lóerős (110 kW) TSI benzinmotort, egy 115 lóerős (85 kW) elektromos motort és egy 13 kWh lítium-ion akkumulátort egyesít a 204 lóerős (150 kW) teljesítmény és 350 Nm nyomaték előállítására.

Az 1,4 literes TSI egység turbófeltöltőt és a közvetlen befecskendezéses technológiát használ a teljesítmény és a hatékonyság maximalizálása érdekében, míg a furat/löket 74,5/80,0 és a 10-es sűrítési arány pedig segíti az egység finom működését. A belső égésű motort úgy alakították ki, hogy tökéletesen működjön a plug-in hibrid egységen belül.

A brushless elektromos motorhoz csatlakoztatva a rendszer azonnal válthat a különböző vezetési módok között – melyeknél a SEAT Leon-t kizárólag a belsőégésű motor, vagy az üzemanyag és az elektromos energia keveréke, vagy csak az áram hajtja.

A hajtási energia ellátás folyamatos, függetlenül attól, hogy a jármű milyen üzemmódban van. Az elektromos hajtás egyik fő előnyének köszönhetően a tisztán elektromos üzemmódban a hajtási energia azonnal érkezik, olyan  dinamikát nyújtva, melyhez hasonló a SEAT Leonban eddig nem volt érezhető.

A plug-in hibrid változat teljesen elektromos üzemmódban WLTP szerint akár 64 km (72 km NEDC-ben) hatótávolságot biztosít a jármű akkumulátorában tárolt energia felhasználásával - tökéletes a nagyobb hatékonyság érdekében, vagy egy város utcáin való közlekedéshez, ahol a levegő minőségi előírások szigorúbbak - és akár 140 km / h sebességgel is használható, így hihetetlenül sokoldalú. És amikor nagyobb távolság megtételére van szükség, a SEAT Leon e-HYBRID az elektromos és benzines motorok használatával lehetőséget kínál arra, hogy tankolás nélkül akár 800 km-t is megtegyen.

A vezető teljeskörűen ellenőrizni tudja a rendszert, és választhat, hogy fenntartja-e az akkumulátor töltöttségi állapotát, megtakarítva azt olyan helyzetekre, amikor nulla kibocsátású vezetésre van szükség. Amikor az akkumulátor lemerül, a hajtáslánc visszakapcsol hibrid üzemmódra. De ha egy áramforrás közelébe ér, az akkumulátor csatlakoztatható és 3 óra 40 perc alatt feltölthető 3,6 kW-os töltővel (Wallbox), vagy alig kevesebb, mint 6 óra alatt 2,3 kW-os töltővel.

Az autóhoz visszatérve, a plug-in hibrid a DSG automata sebességváltó technológiát használja a hatékonyság maximalizálása érdekében. A SEAT Leon hatfokozatú rendszere a shift-by-wire váltási technológiát alkalmazza, amelyet úgy terveztek meg, hogy a sebességváltó ne legyen mechanikusan csatlakoztatva a sebességváltóhoz, ehelyett elektronikus jeleket használ a váltásokhoz.

A shift-by-wire váltás lehetőséget nyújt a sebességfokozatok fizikai váltó használata nélküli kiválasztására, ez hasznos az új automatikus parkolást segítő rendszereknél, ahol a mechanikus parkolási zárat egy elektronikusan vezérelt parkolási zár helyettesíti. Összességében elmondható, hogy az új shift-by-wire nemcsak magasabb szintű hatékonyságot nyújt, hanem előrelépést jelent a vezetés művészetében és örömében.

Az elektromos-benzines hajtásláncnak köszönhetően a szén-dioxid-kibocsátás 25-30 g / km között van, miközben a WLTP hivatalos tesztciklusa szerint 1,1-1,3 liter üzemanyagot használ fel 100 km megtételére.

Noha a hatékonyság a SEAT Leon e-HYBRID kulcsfontosságú része, a dinamika, a teljesítmény és a puszta vezetési élmény továbbra is hihetetlenül fontos. Ezért a járművet továbbra is izgalmas vezetni.

Míg az e-HYBRID rendszernek nagyobb helyigénye van, mint egy hagyományos belső égésű motornak, a rendszert a dinamika maximalizálása érdekében úgy építették be, a futómű általi kompenzálás elkerülésének érdekében, hogy a jármű eleje és hátulja között a tömegek egyensúlyban legyenek. A motorháztető alatt a belső égésű és az elektromos motor valamint a PCU kapott helyet, míg hátul a lítium-ion akkumulátor és az üzemanyag tartály található. A SEAT Leon e-HYBRID tömege 1.614 kg az 5 ajtós és 1.658 kg a Kombi változat esetében.

A jármű futómű beállításának, elöl MacPherson rugókkal és hátul multilink rendszerrel, valamint a közvetlen kormányzásnak köszönhetően a SEAT Leon e-HYBRID képes közvetlenebb vezetési élményt kínálni, amikor a főutakról letérve érdekesebb aszfalt utakat választ.

Ezt segítik a futóműhöz előre beállított vezetési módok: Eco, Normal, Sport, valamint a vezető azon lehetősége, hogy egy csúsztatható skála (DCC Slider) alkalmazásával a SEAT Leon beállításait saját igényeinek megfelelően állítsa, ami végtelen számú lehetőséget kínál (egyéni mód).

A SEAT Leon DCC adaptív futómű szabályzásának köszönhetően a jármű vezetése és kezelhetősége a körülményektől és a vezető igényeitől függően változhat, kényelmesebbé téve a járművet.

Az adaptív futóműtechnika folyamatosan figyeli az útviszonyokat, miközben figyelembe veszi a kormányzást, a fékezést és a gyorsulást is a rugózás adaptálásához, optimalizálva az egyes kerekek csillapítását a kényelem és egyedülálló dinamika érdekében. Ez azt jelenti, hogy a SEAT Leon e-HYBRID mindig a megfelelő vezetési tulajdonságokat tudja biztosítani a megfelelő időben.

A SEAT Leon e-HYBRID mindig teljesen elektromos üzemmódban indul (kellően feltöltött akkumulátor esetén). A hajtás hibrid üzemmódba kapcsol, ha az akkumulátor energia kapacitása egy bizonyos szint alá csökken, vagy ha a sebesség 140 km / h fölé emelkedik. Hibrid üzemmódban a járművezetőnek lehetősége van a töltés állapotát, fenntartani, növelni vagy pontosan meghatározott szintre csökkenteni. Ez lehetővé teszi, hogy elektromos energiával és nulla károsanyag-kibocsátással hajtsunk be egy városi célterületre.

A SEAT Leon e-HYBRID szakít a hibridekről kialakult képpel, mely szerint bár hatékony, de nem inspiráló, lehetővé téve átélni a vezetés örömét, függetlenül attól, hogy a motorháztető alatt milyen meghajtási módot használ éppen.

SEAT Wallbox

A SEAT Leon e-HYBRID töltése hihetetlenül egyszerű lesz. A SEAT a Volkswagen-csoport leányvállalata, az Elli révén kezdi meg az otthoni töltési technológiák forgalmazását. A wallbox technológia, amely lehetővé teszi a felhasználók számára a járművek 3,6 kW-os töltését, három változatban érhető el, amelyek mindegyike különböző szintű kapcsolatot biztosít. A SEAT Charger opcióval kezdve, amely egyszerű megoldást kínál az EV tulajdonosoknak, felhasználóknak, hogy gyorsan és kényelmesen töltsék fel járműveiket.

A SEAT Charger Connect lehetővé teszi a töltési folyamat vezérlését a Charging App és a WLAN / LAN kompatibilitás révén. Az utolsó lehetőség a SEAT Charger Pro, amely 4G kommunikációt és további információkat kínál a töltési munkamenetekről és a fogyasztásról.

A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2019-ben 574.100 gépkocsiját értékesítette világszerte.

A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen több mint 15.000 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza, Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca Csehországban, a Tarraco Németországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii electric, a SEAT első teljesen elektormos autója pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.

A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.

www.seat.hu  


NEWS: ; Autó, jármű, közlekedés ; Energia, közmű, akkumulátor ; Ipari hírek ; Business ; Ipari cégek ; Seat

¤ ¤ ¤ ¤ ¤
VIDEÓINK:
YouTube videó csatornánk hírei , Fogathajtás, lovas videó híreink
Videók: Ipari.hu - www.ipari.hu ;
¤ ¤ ¤ ¤ ¤
Közvetítési honlapjainkról:
I.: EladóCégek.hu ;
II.: Ipariingatlanok.hu:
- Részletes kereső : Ipari, Üzleti, Mg-i, Telek ingatlanok ;

IpariCégek.hu: Ipari cégek ; Ipari hírek .Cégkeresés ; Eladási, vételi tanácsadás ;Befektető ajánlás, keresés, közvetítés ;Cégből kiszállás ;Cégfejlesztés ;
Értéket fejlesztünk és értéket közvetítünk
Az Ön működő ipari cégének miben segíthetünk?


Oldaltérkép ; Kapcsolat ;
Több mint 12.000 videó:
IpariCégek.hu
.